teisipäev, 21. veebruar 2012

JCI Toompea külaskäik Poola Vabariiki

Soovid ja tahtmised saavad pea alati teoks, kui neid tõeliselt võtta.
Meelise juures Teambuildingu üritusel sai õhku visatud lubadus minna Olavile, meie koja VP Int, külla ajal kui ta Poolas resideerub koos oma imearmsa perega.

Täna, so 20. veebruar, saab ainult hea sõnaga meenutada JCI Toompea liikmete Poola visiiti läinud nädalavahetusel:)
Väike Johannes sai
endale mälestuseks väikese "prr"

suured "prr" leiab
palmiga Rondo juurest
esimese korruse poest:-)

Suured tänud Railile ja Liisile, kes Rabavas Matkakodus Olavi külastamise lendu läinud ideest ajendatuna soodsaid lennukipileteid vaatama asusid. 16.-17. jaanuar sai kojalisti info välja jagatud sooduspiletitest ning nii me reisi planeerimist alustasimegi:)

pidulikult sai Olavile rinda asetatud
JCI rinnamärk, mis kandis nimetus VP Director.

17. veebruar kohtusid Olavi hubases Poola kodus JCI Toompea koosseisus Raili, Rain (Forever Jung), Liis, Priit, Minni, Katrin ning Vicky (Katrini abikaasa).

Meie Olavi on  VP Int ametipositsiooniga seotud tegevustesse väga tõsiselt sisse elanud Poolas.
Reede õhtul kohtusime õhtusöögi lauas Paweli (JCI Warsaw VP  2012), Kamila Wujec, Monika Michasiewicz-Krzątała, Anja ja Stefanie Kienemund'ga.

Katrin, Vicky ja Stefanie

Stefanie on seoses tööalaste väljakutsetega Varssavis toimetamas ning avastas ühel hetkel, et Poolas on JCI peaaegu et olematu. Samas mõned aastad tagasi oli kohalik Varssavi koda väga suur ning tugev koda. Kokku oli liikmeskond ca 130kodalast. Stefanie on JCI taaskäivitamise pisikuga nakatanud kohalikke poolakaid ning peamine fookus on uued liikmed ja uued projektid. Samad fookused ja teemad on Poolas päevakorras, mis Eestiski: uued liikmed, uus generatsioon jcikad ning pühendumine ja motivatsioon projektides kaasategemisel.

Meie Olavi hoiab JCI  Toompea lippu Varssavis kõrgel ja on ennast kaasanud Varssavi koja kaudu JCI Poola aastakonverentsi korraldusteami:)
Ootame põnevusega kutset Poola AK2012:)

Olavi ja Stefanie ja Tea eestvedamisel sai reedel peale toredat "twinnimise laadset" õhtusööki Varssavi kesklinnas jalutatud ning toredalt aega veedetud ja Varssavi kesklinna tutvutud.
Grupipildistamised, üksikud fotosessioonid a'la Ülikooli hoovis, Kuningalossi juures, Nowy Swiat jne jne jne ...

Merineitsi kujukese juures me fotosessioonile ei jõudnud, see eest leidsime me ennast ühest toredast jazz kohvikust (ametlik avamine märtsis kunagi) turuplatsi äärest:)

JCI Toompea Varssavi reisi võib koondnimetusena kokku võtta: sünnipäevad:)
Laupäeva hommikul laulsime Railile, meie armsale presidendile, sünnipäeva puhul väärilise sünnipäevalaulu shampuse klaaside kõlinal saatel.

A.Helme (saatkonna sõjaväe atasheed), Rain, Liis, Katrin,
Raili, Suursaadiku proua, Taavi Toom (suursaadik), Priit,
Johannes ja Olavi, Minni, Helen

Kella 14:00 alates ootas meid EV Sünnipäeva auks korraldatud vastuvõtule EV Suursaatkond Varssavis. Taavi Toom(suursaadik)  vastuvõtule olid kogunenud Eesti ametnikud Poolas ning Poolas elavad eestlased.
Saatkonnas töötavad valdavalt eestlased ning lisaks poolakas Krzysztof, autojuht, kes oli väga sõbralik ning tore oma punase lipsuga uksel sisenejaid tervitades:)
Saime teada, et Poolas on ca paarkümmend eestlast,  kes saatkonna kaudu teineteist tunnevad ning omavahel rohkem lävivad. Kindlasti elab Poolas rohkem eestlasi, aga saatkond neid üles pole leidnud ja vastupidi:)

Suursaatkonna maja on hubane kahekordne majake ning nüüd saavad saatkonna töötajad ning külalised mängida "Minu Eesti Lauamängu" .

Olavi üllatas meid laupäeva õhtul "jalust nõrgaks tegeva öise linnavaatega"  Marriotti hotelli 40ndal korrusel. Marriottis nautisime meie Presidendiproua "vanemaks saamist" ning jätkuvalt heade jcikate seltskonda:)

Päevase Varssaviga (poola keeles Warszawa) tegime tutvust lisaks reedele ka laupäeval ja pühapäeval:)

Priit
kultuuri-ja teaduspalee taustal

Hea arusaamise, milline Varssavi välja näeb, saab kultuuripalee 30 korruse vaateplatvormilt.

Kultuuripalee ametlik nimi on  Pałac Kultury i Nauki.  Meie külastasime ennem saatkonda minekut vaateplatvormi vahendusel linna ning vaade oli suurlinnale kohane: kõrghooned (kaasaegsem-vanemad), 50...60ndate Staliniaegsed majad (nagu meie Lasnamäe, "magalad" ), majad -majad- ja ainult majad ... pargid-pargid-pargid.

pirukabaar tänaval
Kohalikud poolakad armastavad seal platvormil käia pelgalt sellepärast, sest siis nad ei näe seda "koledat hoonet". Poolakad ei armasta seda Staliniaegaset hiidsuurt ja massiivset arhitektuuriüllitist.

Varssavi on ilus parkide poolest. Óma silmaga ei veendunud, ilm vedas alt, aga kohalikud eestlased pajatasid, et nii see on.
Poolakad armastavad peredega pühapäeviti parkides jalutamas käia:) ning Suursaadiku abikaasa soovitas metrooga linnast välja sõita, sest see pidi ainulaadne maailmas olema, et Varssavist saad metrooga sõita otse metsa (kus on põlispuud).  Mujal maailmas sellist "nähtust" ei ole:)

Pühapäeval külastasime veel Chopini muusemit ning nautisime E.Wedeli shokolaadikohvikus pakutavat head ning paremat:).
Chopini muuseum on Euroopa rahadega valminud lahe muuseum, kus on segunenud kaasaegne ja vanaaegne arhitektuur ning eksponaadid ja näitused on innovaatilise lähenemisega (saab muusikat kuulata segamatult tundide kaupa:). Võrrelda saab Eesti Nukumuuseumi ekspositsiooni või Ajaloomuuseumi Suure Gildi näitusega (tehniline lahendus), kus muuseum on kaasaegne ja samas "vana":)

Muidugi jõudsime mõlemal õhtul ka ööklubidesse  ( Sketch ja Enklawa ) tantsima nagu jcikatele kohane:)
Poolas hämmastas mind isiklikult küll see, et ööklubides suitsetati :) See oli väga üllatuslik nüanss.....Eestis ei kujuta enam ette, et astud klubi uksest sisse ning sulle jalutab keegi sigaret näpus vastu... nii kiiresti harjud ikka heade asjadega!

Meie JCI "perega" liitus toredat nädalavahtust veetma Tea, kes on suts üle 5 aasta Varssavis elanud-töötanud ning laupäeval Merit, kes töötab EV suursaatkonnas Varssavis.

Mulle hästi hästi meeldis (ma kasutan privileegi jagades oma muljeid teiega) see jcikatega teoks saanud reis, mis oli tulvil huvitavaid kogemusi, uusi ning häid elamusi, vahvaid jalutuskäike, uusi inimesi ja meie kojarahva soojust :)

Kohtumiseni,

muljetas Minni, teie EVP2012

Rohekm pilte leiab SIIT!

1 kommentaar:

Raili ütles ...

Meie Poola visiit oli tõeline kvaliteetaeg. Nautisin igat hetke 100%. JCI vaim ja võrgustik olid kohal ja me süstisime oma positiivsust ja emotsioone ka JCI Varssavi ridadesse. Terviseks kaubamärk töötas täiega ja poolakad olid nii vaimustatud meist, et nähtavasti kohtute nendega juba Keko 2012 või COC raames:)

Suured tänud ja kallistused kõigile kamraadidele, kes muutsid tavalise nädalavahetuse super-lux pidupäevaks!