pühapäev, 5. veebruar 2012

Pressiga suhtlemise koolitus toimus 04.02.2012


Taavi Lukas (Tartu), Raili Naris (Toompea),
Kaidar Raudmets (Toomemäe),
Kai-Riin Saluste  ja Kaspar Soidla (Tallinn)

Ahti Kaera (Toompea koja VP Individual 2012) ja Anneli Laurits ( Toompea koja koolitusedirektor 2012) on Toompea koja koolituskalendrit lihvinud selliseks, et meie enda kodalased ning jcikad teistest kodadest, ootavad pikisilmi Toompea koja koolitusi:)


 "Kuidas suhelda pressiga" oli meie koolituskalendri selle aasta teine koolitus, mis toimus 4.veebruaril EBSi ruumides.
Mulle isiklikult oli koolitus justkui meeldetuletus oma ülikooliajast. Ootasin põnevusega, kuidas Rain Veetõusme, koolitaja, käsitleb sotsiaalse meedia teemat.
Mulle meeldis Raini Facebooki käsitlus, kus ta tõi välja "terakese", et FBst on saanud reklaamikanal, millele tuleb täiendavalt reklaami teha ning tihtipeale unustatakse, et kohvik tänaval on see, mis omanikule raha sisse toob.
Rain Veetõusme on 17 aastat tegutsenud ajakirjandus-meedia maastikul ning tänasel päeval on ta iseenda PR ettevõtte omanik . Lisaks jagab ta oma teadmisi nii EBSis kui Tallinna Ülikoolis loenguid lugedes.
Tore on see, et Raini ettevõte, ajakirjanikud.ee on JCI üks koostööpartneritest :)

Laupäevasele koolitusele oli kogunenud kuulajaid nii Toompea, Tallinna kui Tartu kodadest:)
Eriti armas oli, et  Kairi Ütsmüts, RatRace projektijuht,  võttis koolitust tõsiselt ning igal sammul mõtles kaasa kuidas ja millisel moel koolituselt saadud infokilu kohe RatRacega siduda:) Selline jõud ja tahe projekti õnnestumiseks - wou!

Tore oli meelde tuletada, et pressiteade - millele koolitus keskendus - on kõige lihtsam viis oma tegevusest (projekt, ettevõte vms) teada anda.
Eestis on tänasel päeval ligikaudu 340 meediakanalit.
Valik on Sinu, kuidas ja mismoodi Sinu pressiteade selles kanalite rohkuses avalikkusesse jõuab. Esimene samm on vajaduse teadvustamine iseendale ning seejärel fokusseeritult tegevusplaani ellu viimine.
Pressiteade on informatiivne ning peab vastama uudiskriteeriumitele. Viimane on lihtne lahti "hekseldada" ning selgust saada, millisele  kriteeriumitele Sinu uudis vastab. Vastavuskriteeriumeid on ainult 7.  Juhtumisi, kui Sinu uudisnupuke vastab kõigile 7le kriteeriumile, siis ei ole muud teha kui istuda ning oodata ja hakta vastama telefonile-emailidele, sest tegemist on "pommuudisega":)
Kui sa suudad oma uudisnupukese haakida vähemalt 4 uudiskriteeriumiga, võid kindel olla, et info jõuab sihtrühmani ning kui oled pressiteate õieti vormistanud:)

Koolitus oli meeleolukas: küsimuste ning diskussioonirohke ning igaüks, kes vähegi tahtis pressiteate ja pressiga suhtlemise osas nippe-trikke omandada, siis oli see tore võimalus.

Kai-Riin (Tallinn), Taavi (eKoda),
Raili (Toompea) ja Kaidar (Toomemäe)

JCI koolituste juures kõige enam meeldib mulle praktiline pool, mis ei puudunud ka sellel korral.
Koolitusel osalejad jagunesid meeskondadesse ning praktiseerisid päeva jooksul omandatud teadmised pressiteatesse ning selle ettekandmisesse.

Aitäh Ahtile suurepärase koolituse korraldamise eest! Tänud Railile, kes kohapeal hoolitses ruumi hubasuse ning kohvi-koogi eest!

muljetas Minni
Teie EVP2012

Rohkem pilte leiab SIIT!

Kommentaare ei ole: