AUHINNA ALBUM Kategooria: A2 - JCI Estonia Parim koolitusprojekt
Nominent: Liidrikool
Esitaja: JCI Toompea
Koolituste sarja eesmärgiks on anda juhtimisest huvitunutele ülevaade fundamentaalsetest juhtimisoskustest ning soodustada enesereflektsiooni. Tipptasemel koolitajad viivad läbi interaktiivseid minikoolitusi erinevatest juhtimisfilosoofiatest, õpetavad juhtimise baasoskusi ning annavad nippe ja trikke, kuidas olla tänapäevane ja eneseteadlik juht ja liider. Tänu koolituste käigus omandatud teadmistele on osalejad tulevikus paremad ja enesekindlamad juhid ja liidrid. Kasutades koolitustel saadud teadmisi oma igapäevaelus ja -töös, saavad mõjutatud ka osalejate lähikondsed ning töökaaslased, kes kogevad paremini läbimõeldud juhtimist. Seeläbi toetab projekt otseselt JCI missiooni pakkuda noortele arenguvõimalusi ühiskonnas positiivsete muutuste tekitamiseks. Ühtlasi, kuna projekt oli suunatud laiemale avalikkusele, siis tõstis see JCI tuntust noorte seas ning panustas seeläbi JCI Estonia kasvueesmärgi täitmisesse.
Projekti korraldamisse olid kaasatud projektijuhid Maarja-Eeva Mändmets ja Helena Heidemann. Loengute korraldamine andis neile lisaks projektijuhtimise kogemusele võimaluse tutvuda Eesti koolitusmaastiku tipptegijatega ning lihvis ka avaliku esinemise oskusi. Loengutes osales kokku üle 300 inimese, seal hulgas JCI liikmed, senaatorid ja huvilised paljudest erinevatest kodadest.Liidrikooli raames on seni toimunud järgmised loengud:
03.09.2020 Efektiivne
kuulamine ja tagasiside - Meelis Lang
28.10.2020 Milline saab
olema sinu juhtimisjalajälg? - Ivar Raav
21.01.2021 Tunnustav
juhtimine - Kaido Pajumaa
09.02.2021 Juhtimine ja
neuroteadus - Ruti Einpalu
16.03.2021 Emotsionaalne intelligentsus ja mindfullness juhtimises - Marko Lepik
21.04.2021 Kuidas
edukalt läbi rääkida? - Jaanus Kangur
25.05.2021 Kuidas mitte
läbi põleda? - Age Rosenberg
Loengute käigus on osalejad omandanud praktilisi tehnikaid, kuidas kuulata ja anda tagasisidet,
mõtisklenud oma juhtimisjalajälje üle, mõelnud tunnustamise olulisuse üle,
saanud teada, kuidas meie ajuehitus mõjutab juhtimisotsuseid, õppinud mindfullness
tehnikaid, omandanud läbirääkimiste põhitõed ning mõelnud, mida teha selleks,
et mitte läbi põleda.
Esimesed loengud
toimusid füüsiliselt, kuid pärast koroonapiiranguid koliti üle Zoomi
keskkonda. Koolitajad kasutasid oskuste
arendamiseks erinevaid tehnikaid: loeng, rühmatöö, arutelu, kogemuste jagamine, personaalne tagasiside,
eneseanalüüs, testid, enesehindamine jpm. Ükski koolitus
ei olnud vaid koolitaja poolne presentatsioon. Osalejad olid pidevalt õpiprotsessi kaasatud ning
seetõttu usume, et ka nende õpikogemus on sellevõrra rikkalikum ja tulemuslikum.
Osalejate
tagasiside põhjal võime öelda, et see eesmärk sai täidetud. Paljud osalejad on
öelnud, et on just sellistest koolitustest puudust tundnud ning on saanud sealt
kasulikke teadmisi. Nii mõnelegi olid need loengud esimeseks sammuks juhiks
kasvamise teekonnal. Loengud inspireerisid tegema edasisi
samme nii isiklikus arengus kui juhtimistegevuses.
Projekt panustab otseselt noorte liidrite kasvatamisse,
mistõttu on sellel pikaajaline positiivne mõju juhtimiskultuurile.
Projekti annaks parendada tehes mõnevõrra pikemaid loenguid, kus saaks teemadesse
veel rohkem süvitsi minna. Teine võimalus oleks teha jätkuseminare reaaleluliste case
study’idega. Kolmanda võimalusena näeme koolituste veelgi enam kaasavaks ja
interaktiivseks tegemist. See annaks osalejatele veelgi suurema võimaluse
iseennast ning oma elu analüüsida ning kogemuse käigus õppida.
Kuna loengute käigus
käsitleti teemasid, mida koolis ei õpetata, siis täiustab see osalejate
seniseid teadmisi ja panustab neljandasse kestliku arengu eesmärki “Kvaliteetne haridus”. Lisaks tõstavad omandatud teadmised noorte väärtust
tööturul, mis omakorda tõstab tööhõivet ja suurendab majanduskasvu. Need on seotud kaheksanda kestliku arengu eesmärgiga
“Tööhõive ja majanduskasv”.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar