AUHINNA ALBUM Kategooria: A4 PARIM PROJEKT NOORTELE 2020
Laureaat: Ettevõtlusalused Tallinna Inglise Kolledžis
Esitaja: JCI
Toompea
Mis olid projekti eesmärgid?
Selle projekti eestvedamine on tugevalt seotud JCI Toompea üldise missiooniga -Isiklik areng, Ühiskondlik tegevus ja Ettevõtlus ning selle edendamine.
Kursuse enda eesmärk on aidata ainet läbinud 10.klassi õpilasel jõuda äriideeni, mis
innustaks teda tegusema valdkonnas, mis on oluline nii talle endale kui ka
ühiskonnas laiemalt.
·
Aine raames keskendutakse
äriidee loomisele ning selle arendamise ja rakendamise protsessile.
·
Kursuse ülesehitus lähtub
äriidee leidmiseks ja rakendamiseks samm-sammulisest loogikast: algab üldise
sissejuhatusega ettevõtlusesse ning järgneb äriidee leidmine ning selle idee
edasi arendamiseks vajalike teemade omandamine.
·
Teemad, mida käsitletakse –
ärimudel, müük ja konkurents, turundus ja kommunikatsioon, meeskonnatöö ja
eestvedamine, toote- ja teenusedisain, riskianalüüs, finantseerimine ja finantsid
ning juriidika.
· Kursusest osa pea 30 last semestris. Läbitud kursust hinnatakse grupitöödena koostatud ja esitatud äriplaani alusel.
Kõige olulisem,
mida oleme püüdnud igal aastal saavutada on lasteni
ettevõtluspisiku viimine ja eneseusu tekitamine - mina saan ka ettevõtlusega
hakkama!
Kuidas toetas projekt JCI Estonia tegevusplaani ja/või strateegiat? Kuidas toetas projekt JCI missiooni ja visiooni?
-
Käesolev projekt toetab JCI Estonia Ettevõtluse arendamise valdkonda panustades noorte
inimeste ettevõtlushuvi ja teadmiste kujundamisesse ja ettevõtluse eetika
kujundamisele
-
Samuti toetame selle projetkiga ühiskondliku tegevuse valdkonda – panustades hariduse toetamisse avalikes huvides ja seeläbi ühiskonna dünaamikast arusaamise arendamisse.
JCI missioon on luua positiivset muutust
ühiskonnas innustades noori arendama ettevõtlikkust, juhioskuseid ning
sotsiaalset vastutustunnet. Ettevõtluse aluste projekt on
viimased 6 aastat tegutsenud selle nimel,et äratada noortes juba varakult huvi
ettevõtluse vastu, andes neile tööriistad oma äriplaani loomiseks ning
selgitada neile erinevaid ettevõtluse vorme. Viimasel
semestril panime rõhku ka sotsiaalsele ettevõtlusele ning rääkisime lastele
SDG-st ja sellest, kuidas oma ettevõtet üles ehitades on võimalik panustada
ühiskonda laiemalt, samal ajal majanduskeskonda rikastades.
Pannes varakult aluse noorte huvile
ettevõtluse vastu, usume, et kui mitte varem, siis hiljemalt kooli lõppedes on
suur osa neist lastest valmis aktiivselt ühiskonda panustama ja kaasa sellesse
omakorda uusi noori.
Kui palju JCI liikmeid ja kohalikke kodasid oli kaasatud projekti korraldamisse? Kui palju JCI liikmeid ja kohalikke kodasid osales projektis? Millist kasu said projektis osalenud/projekti korraldanud JCI liikmed?
Projekti juhtisid 2019 sügissemestril Heili
Anni ning kevadsemestril Triin Urb ja Dianaliis Kross.
-
Noorte koolitusprojekti kokku
panek ja vedamine on aastast 2016 on tänaseks andnud 7-le JCI Toompea liikmsele
hindamatu kogemuse ja julguse. 2019/2020 kooliaasta 2 semestri peale osales
projektis 11 JCI Toompea liiget (sh senaatorid, toetajaliikmed ning
kandidaatliikmed), 4 JCI Tallinna liiget, 2 JCI E-koja liiget ning 13 oma ala
praktikut väljapool JCI-d.
-
Kursused lõpetas finaalvõistlus
- õpilased tutvustasid oma äriplaane zürii ees, kuhu kuulusid samuti erinevate
kodade liikmed.
-
Kõik osalejad on saanud
võimaluse anda oma panus tänaste noorte – homsete liidrite kujundamisel.
-
Nii mõnigi lektor on
kinnitanud, et 10.klasside laste ees esinemine nõuab enam julgust, loomingulisust
ning initsiatiivi, kui täiskasvanute puhul.
-
Oskus jagada teadmisi
erinevatele sihtgruppidele ning missioonitunne noorte haridusse panustamisest
on motiveerinud kõiki projektis osalenuid.
Kuidas lapsi/noori projekti kaasati ja mille järgi valiti sihtgrupid? Millist mõju avaldas projekt sihtgruppidele?
Tegemist on pikaajalise koostööprojektiga
aastast 2016, mis põhineb lepingul Tallina Inglise Kolledžiga, kes vastavalt
õppekavale soovib pakkuda järjepidevat ettevõtlusalast õpet 10.klassidele.
Projektis osalenud noored on tagasisidena maininud, et lisaks äriplaani koostamise tehnilistele oskustele on nad tänu
Ettevõtluse aluste projektis osalemisele õppinud koondama ja esitlema oma
ideid, tegema järjepidevat koostööd käegakatsutava tulemuse saavutamiseks ning
muidugi indu ja julgust oma ideid proovile panna.
Kuidas kattusid tulemused eesmärkidega? Milline on projekti eeldatav pikaajaline mõju?
Projekti käegakatsutavaks eesmärgiks on laste grupitöödena valminud äriplaanid,
mida esitletakse ning kaitstakse žürii ees – kõik lapsed jõudsid eesmärgini
ning kaitsesid oma tööd edukalt. Lisaks võib eraldi välja tuua laste pingutused
oma esitlustega– tegemist oli nii visuaalselt kui ka sisuliselt tugevate
töödega!
Kuna projekti laiem eesmärk ongi pikaajaline – huvi ettevõtluse vastu ning läbi selle positiivsete muutuste
algatamine ühiskonnas, siis oleme näiteks riski- ja finantsanalüüsi kõrval
andnud lastele teadmisi ka sotsiaalsest ettevõtlusest, jätkusuutlikust
ärijuhtimisest ja näiteks ringmajandusest. Meie
lootus on, et kui lisaks traditsioonilisele ettevõtlusõppele toome lasteni ka
alternatiivseid ettevõtlusvorme, siis tulevikus
ellu astudes saavad nad nendele teadmistele toetudes teha jätkusuutlikumaid
valikuid.
Ettevõtluse alused" oli
suurepärane võimalus panustada noorte
ettevõtlikkuse arengusse, et Eesti ühiskond oleks jätkusuutlik ja kasvaks peale
noori ettevõtjaid, kes looksid ka tulevikus uusi töökohti. See projekt
aitas ühendada ka koja inimesi ning kutsus välja
neid, kes võib-olla muidu nii aktiivsed pole viimasel ajal olnud.
Milliseid muudatusi tehes oleks võimalik projekti ja selle tulemusi veelgi parendada?
Kooliga koostööd tehes ning tunniplaani
paindlikkumaks muutes tahaksime tuleviks võimalusel korraldada praktilisemaid
õppekäike edukatesse ettevõtetesse, pakkuda välja näiteks mentorlus - või
töövarjutusvõimalusi. Pikemas perspektiivis tahaksime teha koostööd rohkemate
koolidega ning pakkuda ettevõtlusõpet
enamatele noortele.
Projekt toetas mitmeid keskliku arengu eesmärke just teadvuse tõstmise suunal.
Selle aastase kevadistell õpingutetundidel toimusid esmakordselt jätkusuutliku ärijuhtimise tunnid. Tundide eesmärk oli tõstatada teadlikust äritegevuse põhiolemuse üle ning panna tulevasi ärijuhte küsitlema kas ja miks on just nende tulevast äri tarvis ning kuidas oleks seda võimalik teha jätkusuutlikult ning looduskeskkonna sõbralikult, päevast number üks. Jätkusuutliku ärijuhtimise tunnis puudutasime mõisteid nagu ringmajandus ning sellel põhinevad ärimudeleid, süsiniku jalajälje olemasolu- selle mõõtmist ja kasvavat tähtsus tigapäevases äritegevuses ning lõpetuseks tegime praktilise töötunni, kuidas oma tulevase toote eluea tsüklit (LCA) analüüsida ja mõõta - detailne tootetegevus ja jalajälg sünnist surmani. Eelmainitud teemad on otseselt seotud kestliku arengu eesmärkidega number 8, 9, 11, 12, mis käsitlevad kaasavat ja jätkusuutliku haridust, majanduskasvu, jätkusuutliku tootmist, innovatsiooni ning transporti. Kõike eelnevat silma pidades on teemad ühendatud eelkõige, et panustada noorte ettevõtlusalase teadlikkuse ja konkurentsivõime tõstmisesse tööturul.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar