reede, 31. juuli 2020

JCI Toompea matk Prangli saarel 26.07.2020

Seekordsel matkal oli meid kogunisti 9! Seda vaatamata sellele, et piletite saamine oli paras triangel ja see oli meie teine minemine... Kokku oli tahtjaid lõpuks 15 kanti, aga seekord pääses üle 9 inimest.

Reis hakkas pihta kell 12:00 Leppneeme sadamast ja autode järjekord oli hea mõnisada meetrit sadamast. Ei tea, kas see igakord nii on..võimalik, et päev varem Prangli kohalikus rahvamajas toimunud kõvem pidu mõjutas rahva hulka meie päiksepaistelisel pühapäevasel päeval.

Sõit Pranglile kestis tunnikese ja kohal meie vaprad matksellid olidki. Kiired selfied Kelnase sadamas ja matk võis alata. Suund sai võetud rannajoonele, et sealt sujuvalt ringkäik ära teha.

Esimene ja viimane vahvam leid enne lõunasööki oli maaalune saun, milles olev õhk oli nii teistsugune, et tekkis kiusatus pikemaks hingetõmbepausiks sinna merevaadet nautima jääda, kuigi matk oli kestnud selleks ajaks alles 30 minutit.

JCI Toompea matkadel on kombeks toitu jagada Ando toodud toidulinal (loe tekil) ja nii ka seekord. Ma ei oleks uskunud, et väikestes seljakottides nii palju moona kaasa mahub ja etteruttavalt võib öelda, et toitu tõepoolest jäigi üle..

Next stop.. MAAGAAS. Prangli saarel on reaalselt Eestis ainus koht, kust immitseb välja maagaasi ja seda on võimalik põlema panna JA vorste küpsetada. Seekord pesime ühe kohapeal olnud panni puhtaks, aga praadimise jätsime vahele. Järgmistel tulijatel hea võtta ja kohe praadima asuda.

Punane kivi oli üks jummala suur ja kõrge kivi. Kas ta ka punane oli jääb iga ühe enda otsustada. Selle otsa me kogu bandega igaljuhul ronisime ja mõned päris head pildid ka saime.

Eestirand laeva hukkunute mälestumärk oli järgmine koht, mida külastasime. Tegu oli algul Eestis kala- ja kaubalaevana kasutatud laevaga, mida kasutati punaarmee poolt alates 1940. aastast transpordilaevana. Laevahukk leidis aset 1941. aastal, kui teda kasutati 3500-5000 (erinevad allikad) mehe mobiliseerimiseks Nõukogude armeesse. Rohkem saate lugeda näiteks siit: https://et.m.wikipedia.org/wiki/Eestirand

Järgnes vahva päiksepaisteline jalutuskäik looduses suunaga rannajoonele ja kirikusse. Vahepeal käisime ujumas ja kinnitasime selle sama Ando mitmeotstarbelisel aluslinal keha ja nautisime ilma.

Peale ujumist ja sööki oli kell juba 17 läbi ja pidime veidi tempot lisama, et 19:30 väljuva laeva peale jõuda. Mõeldud, tehtud. Jalatsid jalga, tempo nö üles (suurem osa ajast oli Olavi sõnul tempo selline, et liimirida oli järgi- viide tigudele). Suuna võtsime kiriku peale, aga vahepeale jäi ka rannakohvik kust sai kaasa võetud head külmad karastusjoogid, et tempo püsiks - toimis.

Kirik oli nagu kirik ikka. Võib-olla oskaks keegi teine seda rohkem kirjeldada, kuid päädis see paus viluda koha otsimise ja istumisega.

Kiire jõuvarude taastamine tehtud, otsustasime läbi linna sadamasse liikuda. Seda me ka tegime. Rahvastikuregistri alusel elab saarel 169 elanikku ja just-täpselt sellist idüllilist ja rahulikku elu nagu elanike arvu alusel võiks eeldada me ka kohtasime. Väga mõnus!

Sadamat silmates tuli rahvale “teeme ära” tuhin peale ja otsustasime, et jõuame Kotkakivile ka pilgu peale visata. Õnneks pikka teed sinna polnud, käisime ära. Tegime kivil joogapilte ja osad meist tänasid endamisi, et rohkem suuri kive Ando välja prinditud kaardil välja polnud toodud, sest tõenàoliselt oleksime siis ka sinna läinud, otsa roninud ja muheledes pildid teinud :))

19:30 väljus laev sadamast, jõudsime sinna peale ja ligesine päeva korda läinuks. Seekord jäi seljataha 13 kilomeetrit.

Super ilm, super inimesed, hea toit ja mõnus fiiling kirjeldavad seda päeva kenasti. Leppneeme sadamasse jõudes olin ka energia teemadel hulga targem. Super lux!

Järgmine kord tule Sina ka, sest matkama võib ka potentsiaalne JCI liige tulla :-)