esmaspäev, 22. juuni 2020

Valgejärve ja Marimetsa matk, 21.06.20

Siiani on enamik matkaradu toonud meid Tallinnast kas ida või lõuna poole. Lääne-Eestisse pole juba tükk aega oma jalga saanud. Viimasel matkal tekkis aga mõte minna külla Karolinile, kelle suvekodu lausa Marimetsa raba kõrval. Karolinile mõte meeldis ja nii võtsime ette veel ka Valgejärve, et matk liiga lühikeseks ei jääks. Kokku tuli 6,5+6 km.

Saime kokku pühap. hommikul kl 10 ,RMK Järveotsa lõkkeplatsil, Järveotsa järve kaldal.

Siit seadsime sammud mööda metsateed 2km kaugusel asuva Valgejärvele. Valgejärve on saanud oma nime valge põhja järgi, mis suuremalt osalt on mitme meetri paksune lubi. Järv oli osaliselt juba kinni kasvanud ja lahtistes veesilmades õitsesid vesiroosid.

Üle järve viis 1,6km pikkune laudtee. Saarel oli matkajate jaoks palkidest onn püsti pandud, mille seinad sellesama järve lubjaga lubjatud. Ronisime ka vaatetorni. Pikniku jaoks leidsime aga mõnusa platsi torni all samblavaibal. Õitsesid sookailud.

Tee läks ümber järve ning teisel pool leidsime puhta veega allika ja loomulikult võttis igaüks siit ka mõne tubli sõõmu. Veel nägime hundiaeda, mis paraku juba kiiva vajunud ning tipi telki, millel kate talvel maha põles. Peagi olime tagasi autode juures, et Karolini juure sõita. Tee viis lainetavate roheliste viljaväljade vahelt ning põllu ääres õitsesid moonid.

Oo, see Karolini suvekodu oli nii mõnus ja perenaise enda käe järgi seatud ja kujundatud. Uudistamist siin jätkus! Tegime esimesed tervitus-vahuveinid ning siis meenus, et meil ju teine matka pool ka veel kavas.  Astusime Karolini järel üle heinmaa ja sukeldusime padrikusse.

Selgus, et see raja  ots on veidi kinni kasvanud ja mõni sada meetrit rajasime endale rinnaga teed. Peagi olme juba ametlikul rajal ja samm läks kergemaks. Erinevalt Valgejärvest, oli Marimetsa rada üsa sirge (edasi-tagasi rada), oli vaid näha, kuidas laudtee üles-alla lainetas, vastavalt maastikule.  Tee lõpus ootas meid võimas vaatetorn ning preemiaks suplus rabajärves.

Vesi oli üllatavat soe ja tegime mitu tiiru. Lasime päikesel naha kenasti ära kuivatada ja siis algas tagasitee., mis kulges juba kiiremas tempos- grill, saun, ning jahedad joogid ju ootasid :-)

Karolin on suurepärane võõrustaja: enda tehtud leib, erinevate spetsiaal määretega, kolmes erinevas marinaadis liha, hõrgutavad salatid ja kõige tipuks rabarberi- pähkli muhvinid kisselliga :-) Küll need maitsesid hästi! Aeg see muudkui lendas… ja kuna järgmine päev oli tööpäev, siis mingi hetk tuli ikka otsad kokku tõmmata ja lahkuda…

Oli päris vahva seiklus. Aitähh kõigile matkalistele osalemise eest ning Karolinile lahke võõrustamise eest!