esmaspäev, 14. oktoober 2013

JCI Toompea Teambuilding Läänemaal Ranna Rantšos

Kenal sügisesel varahommikul korjas Priit Tallinnast peale Minni, Elmo, Joonase, Chrisi ja Tõnise. Algas sõit Matsalu lähistele Ranna rantsosse. Tee peal lisandusid teise autoga veel Anna-Mari, Maarja-Eva ning Kaido. Nii et seekord oli üritusel suur meeste ülekaal. Jõudsime 11 paiku Läänemaale Hanila valda Mõisakülla Ranna Rantšosse.

Keset lagedat välja oli väike majake, kus sättisime end sisse. Olles pirukaid söönud ja kohvi joonud, alustasime tutvustamise ringiga, mis kestis 2 tundi. Igaüks rääkis endast põhjalikult ning saime teada üksteise huvidest ning võimalustest JCI Toompeas. Seltskonnas olid ka huvilised Maarja-Eva, Chris ja Tõnis, kes said aimu, mis siin kojas toimub ning ideid, kuidas end siin teostada.

Järgnes lõunasöök supi ning bubertiga. Seejärel jalutasime rantšos ringi. Nägime igasugu loomi – metssigu, kitsi, hobuseid, lambaid - kes tulid meie juurde ja lasid end silitada.

Peale lõunasööki pidas senaator Elmo Puidet loengu meeskonnatöö teemal. Arutasime meeskonna toimimise püramiidi astmeid – usaldus, ideed ja lahendused, pühendumine, kohustamine ja ühine tulemus. Samuti rääkis ta meie elu mõjutajaid globaalsel, riigi ja kohalikul tasandil. Moodustasime meeskonnad, kus arutasime probleeme nendel tasemetel ning püüdsime leida lahendusi arvestades meeskonna toimimise püramiidi astmeid.

Panime enda jaoks kirja 20 asja, mida soovime oma elus järgneva 5 aasta jooksul muuta. Need lähevad nüüd hoiule ja hakkame neid eesmärke täitma. Mõtlesime ka igaüks välja, mida keegi tahab kojas järgneva aasta jooksul teha, kandsime ette, ja kaardistasime need soovid tahvlil teemade alla fun, isiklik areng ja koostööprojektid. Moodustasime kaks meeskonda. Mõlemad tiimid valisid välja kaks ideed järgmise aasta tegevuseks ning kirjutasid selle kohta pikema projektikavandi:

1. JCI Toompead tutvustav õhtu. Suunatud tudengitele ja sarnastele organisatsioonidele (n. Aiesec, millele JCI oleks kasvulava). Plaanitud Märtsiks 2014.
  2. JCI Toompea suvepäevad. Mõeldud ainult JCI Toompea liikmetele ja perekondadele. Osalejate suurus u 30 inimest ja võiks toimuda kellegi suvekodus.
  3. Twinning Kreekaga. Otsime ise kontaktid. Umbes 5 päevane reis Kreekasse ja vastukülastus.
  4. Matk Vormsi saarele. Paaripäevane ööbimisega ekskursioon Vormsi saarel. Jalgrattad kaasa.

Õhtul kella 6 ajal oli aeg saun küdema panna. Pererahvas oli organiseerinud meile grilli. Sõime õhtust ja hakkasime õhtut veetma. Priit näitas meile videot JCI tegevuste kohta. Huvilised said aimu, kui mitmekülgsed on selle organisatsiooni tegevused. Saunaõhtu käigus saime üksteisega veel paremini tuttavaks. Lobisesime hilisööni. Väljas oli ilus tähistaevas ja idüll udusele tühermaale.

Hommik! Äratus 10 ajal. Laual oli priske hommikusöök pannkookide, pudru ja võileibadena. Pärast hommikusööki võtsime eelmisel päeval räägitu kokku. Arutasime veelkord, mida igaüks võiks JCI Toompeas teha. Nautisime veel natuke seda mõnusat kohakest, koristasime, pakkisime ja hakkasime kodu poole liikuma.

Minu jaoks oli see nädalavahetus igati kasulik. Eelkõige sain JCI huvilisena kurssi selle organisatsiooni tegemistega ja juurde uusi tutvusi. Sain nautida head seltskonda ning tekkis JCI-ga meeskonnatunnetus!

Tõnis Prangli
Joonase, Minni ja Chris kaameratest tehtud pildijäädvustused leiab meie flickrist siit!