neljapäev, 30. juuni 2022

Jaanid Endla matkamajas ja matk Kiidjärve- Taevaskoja, 24- 26.06.22

2022. aasta jaanipäeva veetsime Endla matkamajas millele järgnes 2-päevane matk Taevaskojas.

Seltskond tuli Eesti keskele kokku erinevatest paikadest – Tallinnast, Rakverest ja Võrust. Saime reede õhtul Endla raba matkaraja alguses kokku ja asusime 3 km pikkusele teekonnale metsamaja poole. Kõigepealt mööda metsateed ja üle sildade, ning seejärel mööda Endla järve äärt.

Kohale jõudes läksime kohe järve ujuma – seda sai teha ürituse jooksul palju, kuna ilm oli 25-30 kraadi.

Sündmuse alustuseks korkisime lahti spetsiaalse "JCI Toompea 30" vahuveini :-) Õhtul oli mõnus olemine, grillimine, saun ja seltskonnamängud lõkke ääres – seltskond oli hea, nagu ikka nendel matkadel.

Mõned ööbisid telgis, mõned majas. Hommikul äratas meid lindude pladistamine järvel ja esimese asjana läksime ujuma. Olles tatrapudrust kõhu täis söönud asusime edasi teele.

Esmalt oli 3 kilomeetrine matk autode juurde ja siis vurasime Saadjärve randa, kus käisime ujumas. Sealsamas lähedal, Jääaja Keskuses, käisime söömas. Oli väga hea bufee ja magustoit. Ja ohoo, keda kohtasime!? Eesti koja presidenti, Triin Pajumaad! Tal oli seljas “Mine metsa” kleit ja oli ka just metsast matkamast tulnud.

Siis sõitsime edasi Kiidjärvele Sõnajala lõkkekohta, mis oli järgmise matka alguspunkt. Seal ühines meiega Margit, kes tuli lapse ja matkabussiga Põlvast. Viisime mõned autod matka lõpp-punkti, Otteni lõkkekohta, et ei peaks matkal raskeid kotte kaasa tassima.

Rada algas mägiselt- ikka üles ja alla, kohati olid tõusud/langused päris järsud. Umbes 2 kilomeetri kaugusel leidsime ilusa koha, kus käisime ujumas. Taamal liivapaljand, laev Lonny ning kanuutajad. Vaated olid lummavad!

Edasigi kulges rada mööda Ahja jõge ja orgu kuni jõudsime Taevaskoja veetammini. Emalätte juurest saime täita veepudelid külma veega ja ennast kasta. Sealsamas lähedal oli Suur-Taevaskoja liivapaljand. Enam ei olnud lõkkekohani palju maad.

Viimase lõigu peal ühines meiega teisest seltskonnast laps. Meilegi märkamatult kõndis ta raja lõpuni. Aga oh imet, laagriplatsil selgus, et ta on eksinud ja Krista helistas 112. Sealt siis saadeti politsei lapsele järgi, vanemad leiti üles ja laps anti neile üle. Lapsevanemad olid küll väga ehmatanud, aga kõik lahenes õnnelikult.

Toidu tegemisel õnnestus panna põlema gaasipliit, mille Märt oskuslikult kustutas. Õnneks tegeles politsei samal ajal oma asjadega ja kõigele lisaks tuletõrjet kohale ei kutsunud 😊

Õhtul istusime ja jutustasime kaua. Taamal heinamaal oli ilus uduloor. Hommikul ärgates käisime Ahja jões ennast värskendamas ja enne lõunat asusime teele.

Möödusime Risbiteri kaljust, kus Viimse Reliikvia Ivo rüütli tõllast maha lükkas ja maha lasi.

Edasi viis matkatee meid Suure Taevaskoja paljandi tippu, mille all olime eile. Avanes võimas vaade.

Järgmiseks võtsime Emalättest värsket vett ja hakkasime läbima matkatee viimast kolmandikku.

Tee peal käisime veel ujumas ning tegime väikese pikniku.

Seal lähedal nägime meetrikõrguseid sipelgapesi ning huvitavat korgipuud.

Matka lõpupoole käisime veel läbi Kiidjärve külastuskeskuses ning hiljem õhtustasime seal lähedal olevas kodukohvikus, kus perenaine toitis meid maitsva prae ja magustoiduga. Lõpetuseks käisime Kiidjärves ujumas, misjärel hakkasid matkalised sõitma koju erinevatesse suundadesse.

Oli mõnus ja seiklusrikas nädalavahetus!