pühapäev, 19. detsember 2021

Matk Kaberneeme kandis, 12.12.2021

Seekordne matka marsruut oli selline, mida keegi meist varem polnud läbinud, õieti ei olnudki see ametlik matkarada. Kogunesime Kalevi- Liival, Jägala Koonduslaagri memoriaali juures ja plaan oli matkata Kaberlast läbi Ubari looduskaitseala Kaberneemeni. Kuna metsas oli lund piisavalt ja öösel oli sadanud vihma, siis tõotas matk tulla tavalisest veidi vesisem ja intensiivsem. Pettuma ei pidanud.

Nagu talvisel matkal taditsiooniks, olid ka seekord Erikul kaasas 2 kelgukoera, kes kõige väiksema matkalise kelgu ette rakendati. Algus oli tore- lumes oli aimata kellegi jälgi ning kulgesime mööda neid sinka- vonka mööda Kaberla oja matkarada. Siin oli palju tõuse ja laskumisi.

Peagi jõudsime üle Kabera- Kaberneeme maantee ja teiselpool teed metsa sees avastasime mõned vigvami tüüpi ehitised, mis kilega kaetud. Piilusime sisse- sees oli hämar, kuid kuiv. Põrandat kattis turvas, seinte ääres pingid ja keskel lõkkease. Olime jõudnud Ubari Loodustarkuse Keskusesse. Õnneks võisid neid vigvameid kasutada ka tavalised teekäiad, seega seadsime end ühes sisse ja tegime veidi teistmoodi pikniku.

Edasi sai aga rada otsa ja nüüd võtsime suuna lihtsalt GPS-i järgi otse läbi metsa. Loodetavasti kaasmatkalised väga ei pahandanud, kui lumi oli pidevalt üle saapaääre ning läbi võsa pidi ragistama. Metsast väljudes oli ees tühi väli ja teisel pool, Ubari panga peal paistis juba Nõmmiku tee. Koerterakendiga pangast üles ronimine oli veidi väljakustuv, aga tehtud sai!

Tee peal läks samm jälle reipamaks ning koertelgi oli lihtsam kelku järel vedada. Järgmine vaatamisväärsus oli Tallukmäe Tondiauk Ubari panga sees. Rahvasuus räägiti, et siit koopast olevat läinud käik Pirita kloostrisse. Paraku tundus see koobas olevat nüüdseks veidi sisse vajunud.

Lõpmatuseni mööda teed minna ei saanud ja peagi tuli võtta suund jällegi otse läbi võsa. Seekord oli asi keerulisem, kuna millegipärast oli maastik täis lumealuseid kände ja kive. Kõige väiksema matkalise võttis Krista sülle ja kelk lihtsalt uperpallitas koerte järel kuni jälle siledama pinna jalge alla saime.

Järgmine peatuspaik oli juba Kaberneeme rand. Vesi tundus olevat täiesti OK 😊

Kõndisime mööda randa, kõrval ujusid luiged…

Kui jõudsime kohakuti Kaberneeme ranna parklaga, siis keerasime jälle metsa vahele, veel viimased sadakond meetrit ja jõudsime Kaberneeme liivakarjääri järveni. Siin oli palju RMK lõkkekohti ja nii mõnedki oli hõivatud autodega saabunud piknikuliste poolt.

Enne matka olime pooled oma autod toonud samuti siia parklasse ja saime nüüd hõlpsasti matka alguskohta tagasi.

Matka pikkuseks kujunes u 7,5..8km.