pühapäev, 17. oktoober 2021

Matk Endla rabas, 16.10.21

„Kui Erkki emaga  koolimajja jõudis, oli Kristal käsil lõpuklass ja Marge juba ülikoolis…“ Seekord me ei rännanud Lutsu radadel, küll aga selgus matka kestel, et pooled matkajatest on pärit samast kodukandist ja vähemalt kolm on käinud samas koolis 😊

Matka sihiks oli aga Endla raba ja plaanis oli 1 päevane matk, koos grilli ja saunaga. Tugevamad võisid jääda hommikuni. Erinevate sekelduste tõttu viibis matka algusaeg seekord lausa tunni, kuid alguspunkti Endla matkaraja alguses leidsime kõik üles.

Esimene raja osa kuni Endla metsamajani kulges metsas ja ootamatult konarlikult- mitmed sillad üle ojade, mahalangenud puud, katkise laudtee jupid ja ohtralt puujuurikaid sundis hoolsalt oma jalge ette vaatama.

Metsamaja võttis meid vastu päikeses ja järvel ujusid luiged. Jätsime suured seljakotid siia ja asusime teele üle Endla raba.

Edasi olid juba korralikumad laudteed, sekka ka veidi porisemaid metsatee lõike. Leidsime suurema lagendiku, millel võis aimata kunagisi elutegevuse jälgi ja kõrval olev tahvel rääkis lustaka loo ennemuistse Vanemuise naistelembusest 😊

Üle Endla raba kulges noolsirge laudtee. Raba oli juba koltuma hakanud ja iga väikese vahemaa tagant jäid meie teele mõistatuslikud Tooma seirejaama vaatlustorud ja -kastid. Google ütleb, et lisaks tavalistele asjadele (temperatuur, õhuniiskus, õhurõhk, sademed), mõõdetakse siin ka pinnase temperatuure eri sügavustel. Jõhvikaid me ei leidnud.

Vaatetorni juures laotasime maha oma piknikutekid ja lasime kaasatoodud hõrgutistel hea maitsta. Möödakõndivad inimesed soovisid „jätku leiba“ ja vesistasid suud.

Taevas kiskus pilve ja keegi arvas, et varsti hakkab sadama. Matkajuhil polnud aga sadu ette nähtud… Männikjärve äärde jõudes tundus, nagu tuul keerutaks järvevett piiskadena meile näkku. Tegelikult tibutas siiski vihma, mis kord vaikis ja siis jälle mõnuga lahistas. Kiirendasime oma sammu, sest päästva metsamajani olid veel mõned kilomeetrid.

Metsamajas oli esimeseks tööks teha tuli nii saunaahju, kaminasse, kui ka pliidi alla ja märjad üleriided kuivama riputada. Julgemad võtsid enda hooleks ka grillimise. Uduvihma sekka kostis järvelt luikede ja teiste veelindude häälitsemist, mis kord tugevnes ja siis vaibus. Peagi olid vorstid valmis ja pliidil oli valminud kartulipuder ning lisaks lihtne salat.

Pärast õhtusööki järgnes oodatud saunatamine ning karastavad joogid täiskuu ning tähtede all. Kuna järveni oli 60m, siis vabatahtlikult läbi vihma keegi sinna ennast jahutama ei jooksnud. Iga pidu saab kord otsa, ning need kes samal päeval koju soovisid jõuda, asutasid ennast minekule. Õnneks olid tasku- ja pealambid kaasas, sest pelgalt kuuvalgusest sellel puujuurikaid täis metsarajal käimiseks poleks piisanud. Astumist saatis luikede koor. Tagasi koju jõudsime peale keskööd.

Majja ööbima jäänud said hommikul tasuks miljonidollarilise vaate päikeselisele Endla järvele. Ujusid luiged.

Pärast hommikusööki selgus, et kohalikud hiired olid vist nälginud, sest olid nende jaoks pandud mürgipakikesed nahka pistnud ja hommikul tuias üks eriti julge otse söögilaua all. Nips vastu nina peletas ta siiski oma urgu 😊

Metsamaja ise oli vahva ja siia tuleme veel tagasi!

Aitähh kõigile toreda matka eest!