neljapäev, 22. juuli 2021

Rattamatk: Soomaalt Iklasse, 3- 4.07.2021

3 ja 4 juuli veetsin rattaga meie 4 aastat tagasi alguse saanud Oandu- Ikla matkatee lõpetamisel. Kuumalaine Eesti pinnal oli kestnud juba nädalaid ja selge oli, et tuleb arvestada rohke päikesepaiste, kuuma asfaldi ja parmupilvedega. Viimaseid oli tõesti palju ja hammustasid ka läbi rattariiete. Kui need tegelased välja arvata siis oli meie pisikesele seltskonnale imetore nädalavahetus. Alguse sai matk Soomaa külastuskeskuse parklast, kuhu laadisime maha Raigo väikebussist 5 jalgratast..

Raigo ja Ando sõitsid bussi ja autoga meie õhtuse lõkkekoha juurde ja sealt autoga tagasi. Mina, Marge ja Hanno jäime uudistama Soomaa külastuskeskuses pakutavat. Käisime läbi "Kopraraja" ja tutvusime rohkete siltidega Eestimaa taimede nimedega. Meelde sai tuletatud nii kuusk kui mänd :-) ja nägime ka jälle kevadist seahernest, mis oli eelmisest matkast minu uus tuttav taim.

Aeg kulus aga poisid ei saabunud ja kui lõpuks saabusid siis selgus, et neil õnnestus kaardirakendus metsavahel hulluks ajada ja ühtlasi ka ära eksida. Meil oli hea meel, et nad siiski tagasi jõudsid ja uus lootus, et nüüd me ehk matka käigus ära eksima ei pea sest see nüüd ju tehtud.

Alustasime kulgemist Rae järve telkimisala suunas, mis eeldas esimesel päeval 60 km pikkuse teekonna läbimist. Teed olid peamiselt kruusakad ja mõnusalt tolmused. Samas vahvalt sirged ja pikad lõputud teed Pärnumaa mühavate metsade vahel. Kohtasime lummavaid vaateid veesilmade ääres ja muidugi ka maasikaid. Jalga sai puhata mitmes RMK lõkkekohas. Omapäraseim oli Kopra, kus lõkkekoht, pingid ja varjualune asusid saare peal.

Loomariigi esindajatest saatsid meid pidevalt parmupilved, mis jätsid meid maha ainult väga kiire sõidutempo korral. Külastasime Läti küla vaatetorni ja imetlesime isamaa ilu.

Õhtupoolikul jõudsime Kilingi Nõmme linna, kus kunagine suvitaja Raigo, meile pisikese ekskursiooni oma lapsepõlveradadele tegi. Tundsime ennast samuti puhkajatena ning ostsime jäätist ja karastusjooke. Sealt edasi oli Rae järv juba kiviga visata... nii viimased 10km.

Rae järve äärde jõudes olid puhkajate hordid juba enamus lõkkekohti hõivanud. Nii massilist telkimist ma ei olnudki tükk aega lähedalt näinud. Me seadsime end sisse ühe sõbraliku matkabussi peremehe ja perenaise lõkkeplatsi äärde. Meiega liitus ka Marti. Õhtusöögil jagasin muljed hiljutiselt Namiibia reisilt ja siis saabuski öövaikuses kosutav uni.

Hommik algas mõnusa suplusega karastavas järvevees. Asjad pakitud ja algaski rattasõit Läti piiri äärde. Selleks päevaks oli ette nähtud 50 km. Toimus ka vahetus rattamatkajate seas- Raigo asus bussi rooli ning pedaale asus väntama Marti.

Kulgemine oli meeleolukas, Laiksaares müüdi teeääres lavendleid ja tegime järve ääres pilti.

Peagi metsateed lõppesid ja sattusime keset suvekuuma Tallinn- Pärnu- Ikla maanteed. Autod kihutasid mööda ja sõidumõnu hakkas kaduma. Pöörasime üsna kiirelt ära mereäärse Rannametsa- Ikla  tee peale ja sõidumõnu oli tagasi.

Lõunapausi tegime Kabli RMK külastuskeskuse lähedal rannas. Palava suvepäeva kohta saime ootamatult karastava supluse osaks merevees. Kahjuks oli meri nii madal, et mõnusa ujumiskohani kõndimine oleks Lätti jõudmise plaanid nurjanud. Edasi hoidsime tempot ja enam peatusi ei teinud. Lemme, Krapi ja Metsapoole nägime vaid ratta seljast.

Pisut väsinud aga üliõnnelikud lõpetajad tegid matka viimase selfi Iklas ja oligi tehtud meie pikk, 4 aastat kestnud matkatee. Korraks tegime 100m tiiru ka Lätis Vabariigis :-) Kokku kogunes kahe päeva jooksul u. 115 km.

Reisiseltskond tänab kõiki, kes meiega sel matkateel mõnel lõigul matkasid või arvuti tagant kaasa elasid!

Minul on matkaraja alguse osa vaja veel järgi teha, seega ootan matkaselle, kes sooviksid alles alustada sama raja käimist: Võsu- Nõmmeveski- Liiapeksi- Aegviidu :-)

Muljetas: Krista

Matka fotod: https://www.flickr.com/photos/jcitoompea/albums/72157719556683605

Kõik Oandu- Ikla matkatee lood blogis: http://jcitoompea.blogspot.com/search/label/Oandust%20Iklasse