pühapäev, 6. juuni 2021

Rattamatk Kloogarannast Tallinna, 06.06.2021

Eelmise aasta Augustis sai tehtud rattmatk Paldiskist Keilasse: http://jcitoompea.blogspot.com/2020/08/paldiski-keila-rattamatk-09082020.html

Seekord oli plaanis sõita ratastega Kloogarannast Tallinna. Mõeldud- tehtud. 6. Juuni hommikul kohtusid rattaentusiastid Balti Jaamas Kloogaranna rongis. Tulime igaks juhuks varakult, sest mine tea- äkki on ilusa ilma puhul rong rattureid täis ja rattanagides kohad otsas… nii hull see asi siiski polnud ja rattakohti jätkus.

Kloogrannas võtsime suuna kohe randa, sest Kristal oli vaja üle vaadata naabrist projekteerija töö Kloogaranna puhkeala uuenduste kohta.

Rannast võtsime suuna maanteele ja enne Laulasmaad hakkas tee ääres silma kohvik „Ott ja Matilda“. No sellest ei saanud enam mööda. Tegime veidi aega parajaks ja kui kohvik kell 10:00 alustas, olime esimestena leti ääres, et omale kuum kohvi ja soe saiake nõutada.

Järgmiseks jõudsime Keila-Joale. Tegime kohustuslikud pidid joa ääres ja lossi juures.

Siis läks asi põnevamaks- Anna-Mari oli mõned päevad varem meid endale külla kutsunud. Me ju sellised hullud, keda ei maksa heast peast kutsuda, kuna me tulemegi 😊

Anna-Mari ja Martini juures oli tore ja vahuvin, maasikad, melon ning pannkoogid moosiga maitsesid hästi! Aitähh Anna-Mari ja Martin külalislahkuse eest 😊

Seejärel oli tarvis üle vaadata Suurupi poolsaare militaarrajatised. Leidsime üles Peeter Suure Merekindluse rannapatarei ning Ninamaal paikneva sireenijaama. See viimane oli päris huvitav. Sireenijaam rajati juba 19 saj. lõpul, et hoiatada laevu udu korral madalikest ja karidest. Poolsaare otsas asuvad mahajäetud sireenijaama hooned ning neid ümbritsev tara moodustas nagu omaette väikese saare või kindluse, mille hoovis oli vaikne ja soe. Õitsesid sirelid ja ümberringi vohasid hein ning nõgesed. Idüll 😊

Mõtlesime otsida üles ka Suurupi puidust alumise tuletorni, kahjuks ei leidnud aga õiget teejuppi kätte ja sõitsime paar korda tupikusse. See-eest avastasime aga mõned kenad korda tehtud maamajad.

Siis hakkas allakirjutanul kiire, kuna kella 17-ks oli vaja Tallinna jõuda. Jätsime selle tuletorni avastamise järgmiseks korraks.

Edasi kulges tee läbi Muratse ja Tabasalu Tallinna poole. Tuuli oli tagant ja lausa lust oli veereda. Haabersti ringil läksime lahku. Allakirjutanu sõitis Balti Jaama ja ülejäänud siirdusid kodude poole Mustamäel ja Kristiines. Kokku tuli üle 65km.