pühapäev, 2. juuni 2013

JCI Eurokonverents Monacos Monte Carlos 27.05-01.06.2013

Krista, Anneli, Priit, Tõnis, Arni, Vivika ja Triin
29. mai
Toompeakodalased alustasid teekonda Monaco ECle varakult Tallinna Lennujaamast.
Anneli, Krista ja Vivikakohtusid Arniga Tallinna Kojast Riia lennujaamas ja ühiselt jätkasid teekonda Nizzasse. Lend Nizzasse möödus linnulennul ja saabumisel leidsime ülesse ka vahepeal teispool Euroopat käinud Priidu. Eesti delegatsiooni liikmed tegi läbi erinevaid käänakuid, et jõuda sihtkohta, kes läbis teekonna Riia, kes Brüsseli ja Amsterdami kaudu. Esimese sammuna põikasime läbi Grimaldi Foorumist, kus regasime end ära ja saime konverentsikoti. Meessoost konverentsiseltskond ei jõudnud ära imestada, mis autosid kõike võib oma silmaga näha Monaco Monte Carlo tänavatel ja „millised poed“ - õhkas kodalane Priit (tegemist oli siis Maclareni esinduspoega).

Õhtusel avatseremoonial olime kõik jälle ühiselt koos ja lehvitamise üksteise võidu sinimustvalgeid lippe, kui JCI Estonia president Kaspar Loog astus püünele tümpsuva muusika saatel. Ka kõrgeausus prints Albert II oli isiklikult avatseremoonial kohal.

Avatseremoonialt läksime ühise rongkäiguga Vahemere äärsesse tsirkusetelki, kus toimus ülivõimas rämpstoidu pidu. A la carte  menüüs pakuti suhkruvatti, poppkorni, pontšikuid šokolaadis, hamburger, soojasid ahjukartuleid sinepi ja ketšupiga. Samuti voolas ojadeni veini.

Triinu E-Kojast sai peavarju Toompeakodalaste residentsis.

30. mai
Järgmist hommikut alustasime hiljem, sest puhta oli vaja reisiväsimusest ja avamispeo meeleoludest. Alustasime tutvumist linnriigi sadamaga. Vaatasime üle superjahid ja ilukaatrid, mis olid kaunistatud helikopteri maandusradadega ja muude lisavidinatega.

Siis suundusime teadmisi ammutama „Oceanographic Museumi“.

Prints Albert II vanaisa Albert I oli selle muuseumi rajanud, olles ise läbi käinud 28 erinevat maad ja siis eksponaadid kokku kogunud ning teistele vaatamiseks välja pannud. Vaatamist oli nii ajaloo poole pealt kui ka vaadata sai akvaariumis elutsevaid pisemaid ja suuremaid kalu. Enne muuseumi minekut liitus meie seltskonnaga ka Viljandi jcikas Tõnis Visnap oma väikse printsessiga. Muuseumi katusel avastasime mõnusa terassi ja kohviku, kus kõigele muule tutvusime ka kajakas Cocoga, kes poseeris meile ja lasi end pildistada. Katuseterassil nautisime vaadet vahemerele ja pidasime õhtuplaane. Õhtune programm sisaldas pidu Euroopa stiilis. Kohaliku kuulsa ööklubi Ni box katuseterassil ootas Śveitslaste juustufondüü, mida pakuti hiliste õhtutundidena.

Ööklubis läbi kolme korruse leidsid endale tegevust bowlingu sõbrad, mänguautomaatide fännid ja lihtsalt uusi tutvusi sobitavad JCIkad. Enamus aega möödus aga alumise korruse tantsuplatsil, mis ulatus Vahemere peale , ehk siis tants otse Vahemere peal ja Vahemere tähistaeva all ning imeilus vaade linnale.

31. mai
Reedene hommik algas varakult, kuna kell 9.00 olime Anneli, Vivika ja Krista end kirja pannud Nordiku Tradeshow boxis, et tutvustada Euroopale Eestit.

Kutsusime möödujad testima A LeCoqi toodangut ja ökoloogilisi grillkuubikuid ning Click and grow lillepotte. Külastajad said maitsta ka joovastavat jooki „Vana Tallinn“. Samuti jagasime JCI AK2013 flaiereid. 3 tundi Tradeboxis möödus kiirelt ja olime välja teeninud korraliku rannapuhkuse:)
Õhtupoolikul külastasime muuseume – tüdrukud käisid Eksootilisi aedasi ja poisid Alber II Vintage autode kollektsiooni vaatamas. Enne järjekordet õhtust pidu saime ühise köögilaua taga päevaseid muljeid vahetada, mõnusalt head sööki ja jooki nautida, mida olime CarreFour kodupoest eelnevalt hankinud.
Õhtune JCI pidu toimus Fontvieille piirkonnas, peo teemaks oli järgmise aasta JCI Euroopakonverentsi tervituspidu, mis toimub Maltal. Kohal oli palju rahvast, pakuti õlut ja juustuvõileibu, suur tantsuplats oli avatud koos dicoriga.

1. juuni
Viimase konverentsi päeva tippsündmuseks oli muidugi Auhinnatseremoonia ja pidulik Gala õhtusöök. Auhinnatseremoonia algas õhtul pool seitse, see toimus suures ilusas punases saalis Grimaldi Foorumis, mis oligi kogu konverentsi keskuseks. Auhinnatseremoonia oli väga uhke – õhus oli pidulikku atmosfääri!

JCI Eesti sai laval käia nelja auhinna järel, mis oli meile meeldivaks üllatuseks. Nii paljude auhindade korjamine tekkitas ka palju tähelepanu teiste seas, nii, et hiljemgi tuldi auhindade saamise pärast meid õnnitlema ja juttu sellel teemal jagus paljudega.

Pidulik õhtusöök toimus samuti Grimaldi Foorumis. Kuna teadaolevalt oli konverentsile püüdud pileteid vähemalt 2600-le inimesele, siis kõik need inimesed pidid ka ära mahtuma ümmarguste laudade taha 4 käigulist sööki sööma.

Valmis oli pandud 3 suurt saali, kus lauast teenendamine toimus. Toiduks pakuti eelroana pasteeti ja külma trühvli suppi ja põhiroaks oli vasikaliha meile meenutava mulgipudruga, juurde pakuti ka veini. Magustoiduks oli šhokolaadi kook kohviga. Meie saalis oli ka discor ja umbes põhiroa saabumisel oli tantsuplats rahvast juba täis.
Õhtu oli soe ja mõnus oli terrassi plealt õhtust Monaco sadamat ja tähti täis taevast vaadata ja mõelda, et „Monacosse tulemise plaan oli hea! Monaco on väike kuid esmaklaasiline linn-riik; silma hakkasid luksuslikud autod ja kaatrid ning ilusad pargid, aga muidu täitsa tavalised inimesed elavad seal oma igapäevast elu nii nagu meiegi siin Eestis. JCI Euroopa konverentsil osalemine on ka võimas kogemus ja häid elamusi selle nelja päeva jooksul jagus kuhjaga.“

Vivika, Anneli ja Krista jätkasid oma reisi veel kolme päeva jagu Canneses, põhiliselt ilma, tänavaid ja kohvikuid nautides.