esmaspäev, 26. mai 2003

Toompea NK käis Ahvenamaal 22-26 mai 2003

Varakevadel sai Toompea Noortekoda küllakutse Ahvenamaa Noorte Kommertskoja poolt korraldatavale Multi Twinning üritusele. Ürituse eesmärk oli luua sõpruskontakte Marienhamni, Stockholmi, Riia, Londoni ja Toompea Noortekoja vahel. Sellest kujunes üle ootuste lahe reis, millest täpsemalt juttu reisikirjana koostatud kokkuvõttes.
22.mai pealelõunal kogunesid Tallinna reisisadama D-terminalis Helen, Mirjam, Külli, Elmo ja Kaido. Külli abikaasa Alar ühines seltskonnaga paar tundi hiljem Helsingi sadamaterminalis.
Kella viiest istuti Helsingist ümber Silja Symphony'le, mis rahva reede hommikul kell 04:25 Ahvenamaa ainsa linna Marienhamni idasadamas maha pani.
Unisele reisiseltskonnale tuli vastu Marienhamni noortekoja twinning suuna asepresident Björn Hägerstrand.

Esialgsest plaanist - neli päeva ahvenamaal kodumajutusega - ei tulnud midagi välja, sest meie seltskonna privaatstaabiks sai Björni vanemate suvemaja (2,5km kesklinnast) koos suurepärase sauna ja fantastilise merevaatega. Perekond Hanssonid (Külli ja Alar) pesitsesid kilomeeter eemal nö tõelises kodumajutuses.
Neljapäev
Väljasõit Tallinnast. Ümberistumine Helsingis.
Reede
Varahommikul saabumine Marienhamni.
Magasime oma reisiväsimust kella üheni päeval. Hommikusööki sõime suvemaja terassil - nautisime merevaadet ja laevaliiklust.
Sel ajal kui suvemaja rahvas veel magas, tegi perekond Hansson privaatse linnaekskursiooni. Helen, Mirjam ja Kaido läksid linnaga tutvuma kell kolm. Kella kuuest olime suvemajas tagasi. Elmo oli sel ajal tõhusalt kodutööd teinud.
Björn organiseeris rannamaja rahvale grillsütt ja süütevedelikku ning mõnus õhtune grillimine võis alata.
Kella kümnest kogunesid kõik Multi Twinning üritusest osavõtjad linna ainsas ööklubis Arkipelag. Lahe twinning pidu kestis kuni varavalgeni.
Rannamaja rahvas sai juurde ühe jaycee - Londoni koja liige Shafiq Mumani, kes jõudis just öise peo ajaks Marienhamni.
Laupäev
Päev algas muuseumi külastusega. Pikk ja põhjalik ülevaade Ahvenamaa ajaloost sisaldas nii esimesi inimasunduse leide saarestikul, ülevaadet möödunud sajandeisse - taluelu ja olu, mida ja kuidas tehti jne. Saime teada seda, et Peeter Suure ajal rajati Ahvenamaale võimsad sõjakindlused, millest tänaseni pole midagi säilinud. Veel neljakümnendatel aastatel olid Ahvenamaal tänavasildid kolmkeelsed - vene, soome ja rootsi. Täna on ametlikuks keeleks rootsi keel. Soome keeles kõnetamisse suhtuvad kohalikud sama negatiivselt kui eesti keele kasutusse Ida-Virumaa venekeelsetes piirkondades. Kogesime seda ka omal nahal.
Peale muuseumi külastust jalutas seltskond linna idakaldal olevale poolsaar Lilla holmen'isse, kus peale kodade tutvustusi algasid kodadevahelised sportmängud.

JC Riga president tutvustamas oma koda.

Ja nüüd sporti tegema...

Võistkondade kaptenid korraldusi kuulamas..
Võistlusmänge oli kokku 6: Kaevamine, orienteerumine, sõnamäng, labürint, triatlon ja muusika kuulamine.

Kaevamine - otsisime rannaliivalt 5x5m suuruselt alalt peidetud esemeid

Järgnesid:
  • Orienteerumine - läbisime pargis kontrollpunktid ja täitsime küsitluslehti
  • Sõnamäng - igale meeskonna liikmele tõmmati selga prügikott, mille seljale oli kirjutatud üks täht. Tuli moodustada õige sõna asetades selleks rahvas õigesse järjekorda.
  • Labürint - kuus meeskonnaliiget hoidsid kätel vineerist tehtud labürinti, milles veeres golfipall pidi läbima võimalikult pika distantsi ilma aukudesse kukkumata.
  • Muusika - erinevad stiilid ja ajastud. Paku õige esitaja - tõeliselt raske pähkel ja triatlon...

Triatlon - taarakastidel kõndimine, kotis hüpe ja kanuutamine. Lätlaste kanuu läks ümber :)

Meie koja rahvas: Külli, Helen, Mirjam, Kaido ja Alar!

Lõppkokkuvõttes läks meie kojal nii hästi, et me saavutasime võrdsed punktid Marienhamni kojaga - st esikoht läks jagamisele!

Marienhamni koja rahvas: Fredrik, Åsa, Lena (koja president 2003), Pär, Josefine ja Mika!

Õhtune pidu oli "puhkusereis Hispaaniasse" stiilis. Korraldava koja üldkogult lendasime otse Hispaaniasse ning maandusime sealses sadamapubis.

Meie majakaaslane - sõber Shafiq Londonist

Korraldava koja noorliikmed õpetasid praktilisi hispaaniakeelseid lauseid eelolevaks ööks

Söödi/joodi ja...

...õpiti kuume tantsusamme :)

Kuna sportmängudes jäime viiki, siis mõtlesid korraldajad välja ühe lisamängu - kolmene võistkond pidi viskama tennisepalliga väikseid bowlingu kurikaid. Kas kogemata või saatuse tahtel jäi rändauhind seekord Ahvenamaale. See on aga ülimalt positiivne - järgmine aasta samas kohas! :)
Afterparty toimus taas Arkipelagis.
Pühapäev
Kella üheksast kuni keskpäevani seilasime merd purjekas Albanus'el. Laeva kapteniks oli vana merekaru. Laeva pardal sõime ka hommikusööki. Oli tõeliselt lahe kogemus. Peale laevasõitu sai ametlik programm läbi.
Jätsime hüvasti lätlaste, rootslaste ja inglastega ning suundusime rannamajja. Otsustasime paar tundi magada. Keskpäeval lahkus koduteele Shafiq.
Kuna meie laev väljus alles kell 23:00, oli meil meeletult aega, mis vajas sisustamist. Kaido otsustas laenata Marienhamni kojakaaslaselt jalgratta ning tegi paar kiiremat tiiru. Alar ja Külli tulid koos neid võõrustanud Fredriku ja Josefinega rannamaja rahvale külla. Korraldati mõnus saunaõhtu.
Lausa super oli kuumast saunast üle suurte graniitkivide jahedasse merevette jooksta. Nautisime Ahvenamaa looduse ilu ja pühapäevaõhtust vaikust.
Esmaspäev
Jõudsime Tallinna kell 12:30.