Kategooriad: A2 – JCI Estonia Parim koolitusprojekt
Nominent: JCI Toompea Liidrikool
Esitaja: JCI Toompea
Üldine strateegia ja planeerimine: Koolitustesarja eesmärgiks on anda juhtimisest huvitunutele ülevaade fundamentaalsetest juhtimisoskustest ning soodustada enesereflektsiooni. Tipptasemel koolitajad viivad läbi interaktiivseid minikoolitusi erinevatest juhtimisfilosoofiatest, õpetavad juhtimise baasoskusi ning annavad nippe ja trikke, kuidas olla tänapäevane ja eneseteadlik juht ja liider. Tänu koolituste käigus omandatud teadmistele on osalejad tulevikus paremad ja enesekindlamad juhid ja liidrid. Kasutades koolitustel saadud teadmisi oma igapäevaelus ja -töös, saavad mõjutatud ka osalejate lähikondsed ning töökaaslased, kes kogevad paremini läbimõeldud juhtimist. Seeläbi toetab projekt otseselt JCI missiooni pakkuda noortele arenguvõimalusi ühiskonnas positiivsete muutuste tekitamiseks. Ühtlasi, kuna projekt oli suunatud laiemale avalikkusele, siis tõstis see JCI tuntust noorte seas ning panustas seeläbi JCI Estonia kasvueesmärgi täitmisesse. Iga koolituse alguses jagati ka JCI Toompea infolehte ning nii jõudsid mitmed huvilised oma tee ka meie kotta.
Kohalike kodade liikmete kaasatus projektis: Projekti korraldamisse olid kaasatud projektijuhid Heliina Teder ja Allen Putnik, turundusega oli toeks Maaris Praats. Loengute korraldamine andis neile lisaks projektijuhtimise kogemusele võimaluse tutvuda Eesti koolitusmaastiku tipptegijatega ning lihvis ka avaliku esinemise oskusi. Loengutes osales inimesi nii JCI-st kui ka väljaspoolt. Auhinnaperioodi jooksul toimus kolm Liidrikooli, milles osales kokku ca 70 inimest, millest oluline osa oli väljaspoolt JCI-d.
Arendatud oskused: Liidrikooli raames toimus auhinnaperioodil kolm erinevat loengut: Konfliktidest ja kuidas nendest kasu lõigata - Meelis Lang Sisemised ressursid vabaks: isikliku arengu kiirendamise töötuba - Maris Saar Juhi minapilt ja meeskond - Elle Muuga
Loengute
käigus on osalejad omandanud praktilisi tehnikaid, kuidas konflikte meeskonnas
ja mujal enda kasuks tööle panna, mis on nende roll, kuidas konflikte lahendada
ning millist tulemust võiks pärast lahkarvamuste klaarimist meeskonnas oodata.
Lisaks saanud teada, kuidas alateadvuses olevad mustreid meid mõjutavad ning
kuidas oma alateadvust lahti häkkida, et tuua oma ellu positiivseid muutusi
ning tahet liikuda rohkem ja kiiremini oma eesmärkide poole. Lisaks on osalejad
saanud tegeleda oma sisekaemusega, et aru saada, milline juht ta on ning kuidas
teda juhina nähakse
Koolitajad kasutasid oskuste arendamiseks erinevaid tehnikaid: loeng, rühmatöö,
arutelu, kogemuste jagamine, personaalne tagasiside, eneseanalüüs,
enesehindamine jpm. Ükski koolitus ei olnud vaid koolitaja poolne
presentatsioon. Osalejad olid pidevalt õpiprotsessi kaasatud ning seetõttu
usume, et ka nende õpikogemus on sellevõrra rikkalikum ja tulemuslikum.
Mõju osalejatele: Lootsime, et osalejad saavad loengutest praktilisi ja rakendatavaid juhtimisteadmisi, mis aitaks neil endil olla paremad juhid ja liidrid. Usume, et kõik, kes Liidrikooli koolitustel käisid, said enda jaoks midagi väga olulist kaasa võtta. Iga koolitus innustame osalejaid eneseflektsioonile, et suurendada nende eneseteadlikkust ning seeläbi näha nii kohti mida arendada kui ka tugevusi, mida kasutada. Iga koolitus andis osalejatele võimaluse analüsida ja hinnata isenneast, oma tegevusi ning planeerida arenguvõimalusi. Samal ajal suurendasid koolitused ka kontaktivõrgustikku, sest koolituste käigus läbi viidud grupitööd toimusid alati juhuslikes gruppides. Seeläbi said osalejad kindlasti juurde mõne hea ja kasuliku kontakti. Nii mõnelegi olid need loengud esimeseks sammuks juhiks kasvamise teekonnal. Loengud inspireerisid tegema edasisi samme nii isiklikus arengus kui juhtimistegevuses.
Projekti pikaajaline mõju: P
rojekt panustab otseselt noorte liidrite kasvatamisse, mistõttu on sellel pikaajaline positiivne mõju juhtimiskultuurile. Projekti annaks parendada tehes mõnevõrra pikemaid loenguid, kus saaks teemadesse veel rohkem süvitsi minna. Teine võimalus oleks teha jätkuseminare reaaleluliste case study’idega. Kolmanda võimalusena näeme koolituste veelgi enam kaasavaks ja interaktiivseks tegemist. See annaks osalejatele veelgi suurema võimaluse iseennast ning oma elu analüüsida ning kogemuse käigus õppida. Kõik koolitajad osalesid projektis tasuta, andes seeläbi suure panuse noorte juhtimisalaste teadmiste tõusu. JCI-kad võisid olla tavapärasest veidi erinev sihtrühm, mitmekesistades koolitajate esinemiskogemust. JCI-kad on sageli väga kaasahaaratud osalejad, kes küsivad palju küsimusi, mistõttu tekib koolituste käigus kõigi osapoolte jaoks põnev diskussioon.Seotus ÜRO kestliku arengu eesmärkidega (Sustainable Development Goals): Kuna loengute käigus käsitleti teemasid, mida koolis ei õpetata, siis täiustab see osalejate seniseid teadmisi ja panustab neljandasse kestliku arengu eesmärki “Kvaliteetne haridus”. Lisaks tõstavad omandatud teadmised noorte väärtust tööturul, mis omakorda tõstab tööhõivet ja suurendab majanduskasvu. Need on seotud kaheksanda kestliku arengu eesmärgiga “Tööhõive ja majanduskasv”.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar