esmaspäev, 27. aprill 2009

Piraatide kombel aaret jahtimas..?

Marju soovitusel Indrek Maripuu blogist inspiratsiooni saanuna mõtlesin ka mina ühel õhtul meie kojale "piraatide kombel".

Kõigepealt tekkis minus küsimus - kui paljud kodalastest teavad meie eesmärke selleks aastaks? Kui paljud tunnetavad oma rolli nende täitmisel? 
Sellest tulenevalt joonistasin endale pildi ja mõtlesin nii:



Mis paneb meid just sellel, JCI Toompea laeval, olema? Mida me siin olles saame? Mingit kogemust? Laevajuhtimise? Meeskonnana toimimise kogemust? Purjede rehvimise kogemust?

Või tahame jõuda mingi eesmärgini, nt.  saarele, kus ootab meid aare? Kas me tahame sinna saarele jõuda või kruiisime niisama, nautides hetke ja inimesi?

Miks me oleme just sellel laeval seda kõike jahtimas, mitte mõnel teisel? Teisi laevu selles meres, kus purjetame JCI Toompea laeval, võib käsitleda kui alternatiivseid vaba aja veetmise võimalusi, aga ka teisi kodasid.  Miks oleme just sellel laeva? Mis meid siin hoiab?
Kui pilt valmis, tekkis mul rohkem küsimusi kui vastuseid. Nii otsustasin oma mõtteid teistega kojakoosolekul jagada. 

Joonistasin sama pildi ka kodalastele ja andsin edasi oma mõttekäigu. Paljud noogutasid mõistvalt.

Mõtlesime siis koos järgmiste küsimuste peale: Miks ma just selle laeval olen? S.t. miks ma kojas - JCI Toompeal olen? Mis mind siin hoiab? Mis on see meie "aare", mida kätte soovime saada? Mis see aare minu jaoks on? Millised "piraadid" me õigupoolest oleme?

Grupitööde tulemusena joonistusid välja järgmised vastused:

1. Miks ma kojas - JCI Toompeal olen? Mis mind siin hoiab? 
Vastused: Saan siit nii sissepoole (enese täiendamine, arendamine ) kui väljapoole (kogemuste-teadmiste jagamine)
Märksõnadeks: 
Arenemine -  täiendamine, õppimine teistelt inimestelt, kogemuste ja teadmiste jagamise võimalus, enda proovile panemine.

Inimesed -  suhtlemine, mõtete, vaadete vahetamine, emotsionaalne side, teatud lähedus,  erinevate valdkondade esindajad, sotsiaalne võrgustk (networking)

Hea keskkond arenemiseks (lubatakse eksida), ideede saamiseks ja elluviimiseks, inspiratsiooni saamiseks. Teistsugused tegemised võrreldes igapäevatööga, Võin, aga ei pea midagi korraldama, vaheldus muule elule. Emotsionaalselt siduvam.

2. Mis on Sinu tegevuse eesmärk? Kuhu me kojana liigume?
Küsimuses peituvad kaks poolt ajasid inimesed segadusse, nii sai vastuseid pigem esimesele. 

Märksõnad: Rahulolu iseenda ja maailmaga, eneseteostus, vaheldus, arengu nautimine, olla parem inimene ( be better!) , koostegemise jõud, positiivne toetus
Aga ka -"tahaks senaatoriks!"  ja "Maailma parimaks koolitajaks"

3. Milline on JCI Toompea kodalane?
 Märkõsand: tarbija, oma meelest tark, arenemishimuline, ettevõtlik, hakkaja, aga ainult natuke, parajalt piduline, uudishimulik teiste kodade suhtes, abivalmis, hõivatud muude asjadega

(??)  Pean tunnistama, et viimase küsimuse vastused üllatasid mind küll! Mina oleksin siia kirjutanud: soe, sõbralik, avatud, positiivne, intelligentne, ... ehk küll jah, tihitpeale päris hõivatud, kuid selline on juba meie elu ja (alternatiivsete ajaveetmisvõimaluste) meres purjetab palju teisigi aluseid:)

Eks sina, kallis lugeja, kojakaaslane, tunnetad iseenda sees, mis siit Sulle äratundmist pakkus ja vastu kajas.

Mul oli heameel tõdeda, et sain kindlust, et meie selle aasta peamised eesmärgid said ikka õigesti, inimestest lähtuvalt, valitud:
* Üksteist rohkem tundma õppida (persoonilood)
* Kodalasi rohkem kaasata (leida üles see, mis inimesi huvitab, käivitab)
* Teha huvitavaid ja arendavaid üritusi (koolitusedkogemuste jagamised, seda ka koosolekutel)

Kui Sul on mõtteid jagada, mis siin need ei kajastunud, kirjuta mulle!

Kommentaare ei ole: