esmaspäev, 28. august 2006

Battle of Baltics 2006, 25-27.08.2006

Selle aasta Battle of Baltics (BOB) toimus Ahvenamaal, 25-27 augustil. BOB on nelja Läänemere äärse Noortekoja (Toompea, Riia, Ahvenamaa ja Stockholmi) vaheline võistlus, mida peetakse kord aastas. BOB on suurepärane vahend parandamaks kojasisest tiimitööd ja twinnimaks teiste kodadega.

Ilusal reedesel õhtupoolikul kogunes siis Tallinna Sadamasse 4 vaprat BOB-i fanatti: Kadi, Elmo, Rain ja Ando. Veel oli meil tiimis ka Raul, kuid tema ootas meid juba Ahvenamaal. Lisaks tegi selle reisi meiega kaasa ka Aldis Riia kojast. Sõit Ahvenamaale algas laevaga Victoria I. BOB-lased lasid algul laeva ahtritekil ennast päikesel paitada kuid kui laev kiirust kogus ja tuul kõrvus vihisema hakkas, peeti siiski targemaks sisse kobida. Kuna kell oli veel varane ja ööklubid kinni, mängiti alustuseks “Totaalse Muutumise” mängu (kes bussiga Viinis käis, see teab). Pärast mindi aga laeva peale laiama ja kabareeprogrammi ning diskorütme nautima. Kell 12 aga selgus et allakirjutanul algas just nüüd sünnipäev ja ega siis shampanjaga enam kokku hoitud. Magama aga ei saanudki...

Mariehamni saabusime hommikul kella 5 paiku. Sadamas ootas meid juba takso, mis sõidutas meid meie hea tuttava Björni suvilasse. Seal kobisime igaüks oma sängi, et paar tundi enne tähtsat BOB-i veel sõba silmale saada...
Laupäeva hommik algas kenasti- päike paistis, linnud laulsid ja rohi oli nagu rohi ikka...kuid kuna suvila asus punastel graniitkaljudel, siis ega seda rohtu seal eriti palju polnud ka. Eriti tore oli aga see, et maja oli merest vaid 30-40m kaugusel. Vesi oli üpris soe ja seega mõnus ujumine enne hommikukohvi eriti asjakohane.

Pärast kerget einet, tuli Björn meile järgi ja sõidutas meid oma autoga BOB-ile, Gröna Uddeni nimelisse kämpingusse, kus teised kodade inimesed juba ootasid.

BOB-i esimene ja kõige sportlikum ala oli „Kanade Jalgpall”, mille erilisus seisnes papist binoklite kandmises, seega nägi ainult otse ja mitte kõrvale. Tuli välja, et meil Toompea kojas on igavesti kanged vutimehed- võidutsesime nii poolfinaalis kui ka finaalis. Ka allakirjutanu sai oma jala valgeks...nii vastu palli kui ka vastu teiste jalgu tagudes. :-)

Teised BOB-i alad olid veega täidetud õhupallide osavusvisked, kuuekesi kitsal alusel seismine, puzzle kokkupanemine ja jalutuskäiguga ühendatud viktoriin. Kuna vaid jalgpallis oli Toompea ülekaal silmaga märgatav ja teiste alade tulemused jäid esialgu tasavägiseks, ei osanud keegi BOB-i tulemusi ennustada....

Peale BOB-i ootas meid mõnus saun, kus pärast leili sai otse merelahte hüpata ja kerisel küpsetatud vorstidel ja külmal õllel hea maitsta. Pärast saunas BOB-i higi maha pesemist ootas meid õhtune pidu. Kõigepealt külastasime Mariehamni koja klubiruumi, kus sai üle antud meie koja poolt tekiilameeter ja see ka sisse õnnistatud. Järgnes aga Tagurpidi Pidu.

Tagurpidi Pidu oligi tagurpidi. Kõigepealt oli uksel karm kontroll- keegi ei saanud sisse tavaliste riietega. Pidi vähemalt pluusi tagurpidi selga panema, osavamad tegid seda ka pükstega. :-) Toidu osas algas pidu desserdiga, seejärel praad ja lõpuks eelroog. Ka sõnavõttud oli tagurpidi- kiruti kogu aeg et pidu on kehv ja aina viletsamaks läheb. Muidu oli pidu täis rootsikeelseid laule, mida eestlased ja lätlane vaprasti kaasa jorutasid. Omalt poolt oli meil vastu panna Raul “Kark” oma manoliini ja lorilauludega, mis võeti väga hästi vastu. Õhtu naelaks oli siis BOB-i auhindade teatavaks tegemine. Kummalisel kombel tegi Toompea koda siin tühja töö- esikoht nii parima tiimiriietuse kui ka BOB-i üldvõidu eest. (jess!)

Toimus ka väike afterparty Björni suvilas. Kuna paarisaja meetri kauguselt läks läbi reisilaevade faarvaater, siis eriliseks vaatamisväärsuseks osutus öiste reisilaevade jälgimine. Nagu suured kuusepuud liikusid nad hääletult maja ees edasi-tagasi.

Pühapäev kulus meil suuremalt osalt väljateenitud puhkuseks. Ujusime, peesitasime lamamistoolides, grillisime, proovisme kala püüda ja korraldasime õhupüssist märkilaskmise ning batuudil hüppamise võistlused. Nii mõnigi meist ohkas, et see on nagu paradiis ja pidas plaani Björnile auk pähe rääkida, et saaks sinna veel tulla... :-)

Öösel sõidutas Björn meid tagasi sadamasse ning kell 1.05 alustasime laevaga tagasiteed. Sellest aga midagi erilist rääkida pole...Esmaspäeva hommikul kell 10 maabusime juba Tallinnas. Kallistasime üksteis ja sibasime tagasi igapäevaste toimetuste juurde.

Otsustasime, et järgmise aasta BOB-i korraldame lätis, koos Riia kojaga.