esmaspäev, 2. veebruar 2009

Meeskonnakoolitus jaanuaris

21.jaanuaril toimus meil uue aasta avalöögina meeskonnakoolitus.

Läbiviijateks olid JCIst enda treenerid Ene ja Hanno, (kes teevad äriettevõtetele koolitusi läbi oma koolitusfirma  Hal Koolitus) nagu ka Tallinna kodade juhatustele tehtudkoolitusel
Aega oli meil oluliselt vähem käes kui tookord. Vaid üks õhtupoolik peale tööd, aga see aeg oli sisukas õppimisprotsess.

Mul oli hea meel, et koolitusel oli päris mitmeid uusi kojahuvilisi inimesi - Pille, Triin, Erki ja Ly. Selline koolitus oli kindlasti heaks sisseelamisvõimaluseks. Seda näitas ka see, et Pillest sai juba järgmise projekti – Tallinna kodade ühine vastla- ja sõbrapäev – projektijuht! J

Ma olen meeskonnakoolitustel palju käinud ja neid ka ise teinud, aga iga uus kogemus, uue meeskonnaga annab võimaluse õppimiseks. Võtsin paar hetke, et tuua välja mõned mõtted, mida koolitusel kogetu mulle õpetas, mida nägema pani.

Õppisin (läbi meie kõigi kogemuse) "õhupallimängust" seda, et: 
* Oluline on võtta aega, et läbi mõelda, kuidas kõige parem tegutseda oleks. Nii ei teki kiirustades tehtud eeldusi, nii on aega mõelda raamist välja, nii jõuab kuulata erinevaid osapooli. Seda aega võib võtta ka peale n.ö. stardipauku!

* Suunata info isiklikult, nii ei jää see "hüüdjaks hääleks kõrbes". Õelda oma mõtted lõpuni välja, et teine pool mõistaks ja ka enda eesmärki näeks.

* Võta initsiatiiv! "Ole ise see muutus, mida Sa näha tahad" (M. Gandhi).

Ja simulatsioonist nimetusega "ametiredel õppisin seda, et:

* kuigi esimese hooga tahaks luua süsteemi, et ise ei upuks infotulva, on tegelikult juhina oluline näidata meeskonnale suurt pilti, ühist eesmärki.  Kaasata inimesi ja neid usaldada. Ja siis toetada, julgustada, tunnustada. 

* Kui inimesed jäävad "jõude", hakkab neil igav ja neile tundub, et nad ei ole enam teistega "ühes paadis". Tekib kõrvalejäetuse tunne. Oluline on jõuda iga inimeseni.



Teiste osalejate mõtteid:

Olavi
:
1. Suuna infot isiklikult - see on vastutuse võtmise elementaarne eeldus.
2. Julge abi küsida, kui ei mõista ülesannet. Ära ole liiga "kohusetundlik", püüdes oma korralikuse tõttu ülesande sõnastust ise lahti muukida.
3. Inimeste osalemiseks vii kogu info nii alla kui võimalik ja nii ruttu, kui võimalik. Siis on nad ise piisavalt targad, et lahendused saaksid iseregulatsiooni korras esile kerkida.
4. Segavad faktorid võivad ilmuda nii ootamatu nurga alt nagu sa ei oska oodatagi (koolitaja hakkab ise palle lõhkuma :-)!
Alternatiive on vaja kaaluda ja ette näha, aga paindlikkus peab olema sellest veelgi suurem ja avaram.
5. Võta initsiatiiv! "Ole ise see muutus, mida Sa näha tahad" (M. Gandhi). - Vahel läheb see meelest ära või ei usu, et Sinust endast maailmas võivad asjad nii suurel määral sõltuda.

Piret: " Harjumatu oli istuda alluva rollis ja teada mitte midagi. Kuna olid paika pandud reeglid kuidas keegi võib suhelda, siis oli ka raske infot kätte saada. Tõsi ma mõned korrad proovisin, aga tulutult ja siis hakkasin nii sama chattima. Tegelikult oli tore olla ka natuke passivsem kui muidu, st näha pooli, mida enne polegi märganud.
Teiseks meeldis mulle väga selja peale (inimeste kohta positiivse-toim.) kirjutamine. Need mõtteterad olid nii mõnusad ja tegid seest soojaks. Panin selle oma külmkapi seinale, et oleks pidevalt silme ees.
Igaljuhul olen ma väga rahul, et tulin koolitusele ning tore oli näha uusi ja tuttavaid nägusid :) 
Me oleme tõesti üks ASJALIK koda!"

Elmo: "Meeskonna töö tulem on seda parem, mida rohkemad meeskonnaliikmed sellest midagi tegelikult said / võitsid." 

Ka mulle tõi rõõmsat äratundmist, et me oleme Ene ja Hanno sõnul teistele kodadele meie kojast eelkõige "asjalikkuse" kuvandi loonud. :)

postitas Siki

1 kommentaar:

Minni ütles ...

Minu jaoks oli lahe koolitus kahel põhjusel:
1) koolitaja Ene ...
Olin Enest eelnevalt lahedaid lugusid kuulnud ja matriklis pilti näinud.
Koolitusel avastasin hoopis uue Ene, kes eelnevast tekkinud "pildist" erines ja mitte vähe. Milline Inimene, kellelt alt ülesse vaadates suu jääb lahti...
nii armas!

2) koolituse ülesehitus. JCI koolitused erinevad suuresti koolitustest, kus varem osalenud olen.
Hiljem kodus järele mõeldes, mis ma enda kohta teada sain, oli mõneti nii huvitav, et unigi ei tulnud peale.