pühapäev, 22. veebruar 2009

JCI Presenter ja JCI Trainer Eestis

JCI Presenter - JCI esinemisoskuste koolitus ja JCI Trainer - JCI koolitajaks saamise koolitus olid sel nädalavahetusel sellisel kujul esmakordselt Eestis! Uhke tunne on, et koostöös JCI Estonia Treeninginstituudiga tegi suure töö ära just JCI Toompea! Tänu JCI Toompea liikmele Marju Raadik-Kantsiku tegutsemisele said need koolitused üldse võimalikuks. Tema korraldas ka JCI tippkoolitaja Sören Ellegaardi siiatuleku! Toompea kojast olid ka abitreenerid: JCI Presenteril Katrin Aedma ja mina (Signe Israel) ning JCI Traineril Katrin ja Marju.  

Koolitusel osales palju Toompea inimesi, aga õnneks ka teistest kodadest, nii ei kujunenud see päris meie koja ürituseks :)) 

Söreniga, Taanist päris JCI tippkoolitajaga kohtusin mina esmakordselt oma esimesel JCI üritusel -  2003a. aastakonverentsil Pärnus. Ma olin täiesti võlutud! Ja täna teen sama koolitajaga koos koolitust! See näitab, kuidas JCI-s on tõesti kõik võimalik - Everything IS possible! :)

Mõlemad koolitused on tõeliselt sisutihedad koolitused.

JCI Presenteris käiakse läbi kõik esitlusega seotu: esinejaga, auditooriumiga, teemaga ja esitlemisega seotud teemad. Palju väikseid näpunäiteid, mis aitavad esinemise õnnestumisele kaasa. Kõik osalejad saavad erinevatel teemadel palju kordi ise ettekandeid teha. Alustades oma koha peal seistes, etteantud teemal rääkides, kuni lõpetades kõigi ees seistes, vahetult enne suu avamist saades teada, kes on auditoorium ja mis on teema :)) Päeva lõpuks inimeste rahulolevaid nägusid nähes oli hea tunne küll :)

Grupitöö: Ando, Marti, Taavi, Tiia, Rando, Liis Sören
Jou! Minni
Söreni lõpusõnad Jehhuu!! Diplomid käes!
Pildid on JCI Presenterilt. Kõiki pilte näeb Flickrist.

3 kommentaari:

Ando ütles ...

Minul oli algul plaanis võtta osa vaid Presenterist, et õppida paremini esinema ja tõsta ensekindlust. Kuid sellelt koolituselt saadud emotsioon oli nii võimas, et tagasi koju tulles ei saanud enam rahu- ja regasin ennast ka Trainerile :-)

Traineril oli asi aga "hullem"- enam ei olnud "mina" ja "publik". Meid jaotati tiimidesse ning igale tiimile anti oma ülesanne. Meie tiim pidi tegema järgmiseks päevaks treeningu teemal "Ootused Kojaliikmele". Igasse tiimi pandi sihilikult kokku võimalikult erinevad inimesed- meie tiimis peale minu veel Erik (E-Koda), Ilona (Tallinn), Tiia (Go) ja Pille (Toompea). Võtsime asja tõsiselt: vaidlesime, toetasime üksteist, tegime proovi, küsisime nõu, tegime ümber... nii mõnigi pidi ühise asja huvides oma ego maha suruma... ja nii see aeg kulus. Plaanisime kahe tunniga selle treeningkava valmis saada, kuid lahkusime alles kella kümne paiku õhtul, kuid tundega et hetkel asja enam paremaks teha ei saa. Järgmisel päeval esitasime oma kava kõige viimasena, ning see oli ka õnn- saime õppida teiste vigadest/õnnestumistest. Ei taha "oma saba kergitada", kuid nii minule kui ka teistele jäi mulje, et meie tiimi esitlus oli parim :-)

Meie kojast olid Traineril peale minu veel Kristi, Minni, Pille ja Erki... ning Presenteril lisaks veel ka Liis. Ning peale Soreni olid ka treenerid samuti meie kojast- Katrin, Marju ja Signe! Võimas Toompea esindatus, mille pärast on mul siiralt hea meel :-)

Emotsioon kestab aga ikka veel!

Minni ütles ...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
Minni ütles ...

Koolitused (nii Presenter kui Trainer) möödas ja head emotsioonid jätkuvalt "üleval".

Esialgselt tahtsin osaleda vaid reedesel Presenteril. Reede hommikul, klassis tööd tehes, tajusin väga head sünergiat ja mõtlesin, et patt oleks ennast karistada ja mitte võtta kõike mida pakutakse. Otsustasin reede ennelõunal, et võtan osa ka Trainerist. Minu ambitsioon ei olnud koolitajaks saada, aga nende päevade jooksul tekkis arusaamine, et ma olen suuteline ka koolitajana oma teadmisi-kogemusi jagama teistega. Koolitustel omandatud tehnikaid ja teadmisi saan kasuta mitte ainult koolitajana vaid ka lisaks väljaspool JCI'd.

Mulle on oluline, et sain koolitustelt esinemisega seoses enesekindlust, võtteid ja teadmisi, mida silmas pidada koolitusi ette valmistades ja läbi viies.
Lisaks kindlasti ka uut mõtlemist teemal - ära karda publikut. Kes on sind juba kuulama tulnud, siis ta on heatahtlik ja tahab sinuga koostööd teha :-)

Läbivaks teemaks Traineril, oli kindlasti meeskonnatöö.
Meie väike grupp koosnes väga erinevatest inimestest: Katrin (Go koda), Taavi ja Kristjan (Tallinn) ja Katrin (Toompea).
See kuidas me omavahel 25-minutilise koolituse ajal kokku sobisime - oli väga muhe...
Me kasvasime & arenesime koos :-) Esimesed tunnid vaidlesime eesmärgi paika saamise üle ja tekkis juba lootusetuse tunne, et kaua võib ... Kui eesmärk paika sai, siis oli kõik paigas :-)
Seda kogemust ei ole võimalik igal ühel igapäevaelus kogeda. Läbi selle kogemuse kasvad ise võibolla et kõige rohkem.

Koolituse veel üks nauditav teemasid oli, kuidas treenerid mind minu turvalisest tsoonist välja tõid. Alguses ma pelgasin seda ja olin pahur :-( Tagantjärele vaadates, olen treenerite tänulik.
Mulle meeldib olla kõrvaltvaataja, samas tean, et aegajalt peab olema AKTIIVNE ning tulema nn lavale, sest ainult nii saad oma ideed teistele paremini selgeks teha...

Mida lisaks 2.5 päeva jooksul nautisin?
Väga vahva oli jälgida kuidas Signe, Katrin ja Marju abitreeneritena koostööd tegid :-) Vahepeal jäingi ainult nende oskusi ja professionaalsust vaatlema ning unustasin enda sootuks.

Kokkuvõttes, on mul enda üle hea meel, et registreerusin koolitustele: rikastasin oma teadmisi ja vaateid ning sain "materjali" millega tööd teha ... ja tekkis mõte proovida kätt ka JCI koolitajana :-)