pühapäev, 2. september 2018

Matk ümber Paunküla veehoidla, 25.08.2018

25 augustil kogunes seltskond rahvusvahelisi matkalisi Sikupilli Prisma parklasse. Jagunesime autodesse ja algas sõit mööda Tartu manteed Ardu poole. Meie matkatee Oandust Iklasse jäi eelmisel korral Ardus pooleli ja nii tekkis võimalus kõndida ühe päevaga ilma raske seljakotita ümber Paunküla veehoidla, mis just Ardu küljeall asub.

Paunküla veehoidla, on kõige saarterikkam (üle 30 saare) siseveekogu ja suuruselt teine veehoidla Eestis. Rajati Pirita jõe ülemjooksule Ülemiste järve veerežiimi reguleerimiseks 1960.a.
Kohale jõudes selgus, et tegemist on kalameeste väikese paradiisiga. Kaldariba oli kalamehi täis. Põhjus tundub olevat see, et Paunküla veehoidla on Harjumaa suurim ja kalarikkaim veekogu. Püütakse nii kaldalt, kui paadist, järvel töötab ka paadilaenutus. Siin elavad: särg, roosärg, ahven, haug, latikas, linask, kiisk, koger, harvemini angerjas, hõbekoger, viidikas. /Õngitsemine. Tln., 2003

Tänu põuasele suvele oli vett veehoidlas mõni meeter alla normi ja mõnes kohas see paljastas ranna äärsed vetikad ja kuivale jäänud paadid. Meie sellest ei hoolinud ja kalamehed ammugi mitte :-)

Mööda kaldarada astudes viis tee läbi vahvate puhkemajakestega rannaala. Kus leidsime ankrust ehtsa viikiingialeva “Äge”.

Edasi avanes puude vahel mõnus kaldariba, kus leidsime ka toreda piknikukoha, kus juba traditsiooniline pidu “Ando sünnipäev matkal” maha sai peetud. Julgemad käisid ka ujumas!

Sattusime ka muinasasula teemaparki. Tundus nagu oleksime jõudnud “Maleva” filmi võttepaika.

Matk jätkus põnevalt sest jõusime Tallinna Vee väravateni, kust algas veetammile rajatud jalgrada. Vastavalt hoiatussiltidele selgus, et tammile pääseb ainult ühelt poolt peale ja meie olime muidigi  teisel  pool.

Ega midagi, mõeldud tehtud ja liikusime edasi mööda metsa, mis sest et matkarada selles suunas ei länud. Meie rahvusvaheline seltskond sai mõnusalt metsas roigaste vahel teed murda ja ega põdrakärbestelgi halb päev olnud.

Kokku kõndisime über järve matkal 13 km.
Edasi läks sõit Aegviitu, kus ootas RMK matkapidu kontserdi ja tordiga. Tublimad meie hulgast tegid ka lõkketule ümber Ukuau valsi saatel korralikud poognad ära.

Teel Tallinna poole algas vihmasadu, mis osa seltskonnast koju minema meelitas aga tugevamad meie hulgast lõpetasid õhtu Viimsi Muinastulede ööga.