esmaspäev, 25. aprill 2011

JCI Ärifoorum: Kuidas laieneda 50-sse riiki?

Olavi poolt kojalistides ringi liikunud ja FaceBookis avaldatud kutse lubas 21.aprilli Ärifoorumiks, et:

JAANUS PAEVÄLI (Krimelte omanik ja juhatuse liige) räägib tootepõhisest lähenemisest globaalsetele turgudele. Krimelte on vuugihermeetikute ja ehitusvahtude tootja, kes tänaseks on oma tegevust laiendanud rohkem kui neljakümnesse riiki, alates Euroopa Liidust kuni Jaapanini. (http://www.krimelte.ee/)
ja TÕNU RUNNEL (Edicy, tegevjuht) jagab oma kogemusi globaalsest veebiärist. Tõnu juhitav Edicy pakub ülemaailmset tööriista lihtsate vahenditega professionaalsete veebisaitide loomiseks. Teenuse globaalsest mõõtmest annab märku asjaolu, et juba selle tutvustuse kirjutamise ajal lisandusid uued veebilehed nt. USA-sse, Hiinasse, Pakistani ja Malaisiasse.  (http://www.edicy.com/)
Läksin ka huviga kuulama ja pean ütlema, et jäin väga-väga rahule!

HuntJaanus Paeväli alustas oma ettekannet väga mõjuva videoga Huntide grupi loost (näed seda Krimelte lehel, all vasakul), mis peale nende tegevusvaldkondade ja laiaulatusliku haarde näitas ka, mis põhimõtetele ja väärtustele on ettevõtte üles ehitatud: “Hunt… see on põhjamaine sümbol. Hundi ulg kostab kaugele, kandes endas tugevust, tarkust ja ambitsioonikust… neid loomi seob julgus, ühtekuuluvustunne ja oskus teha koostööd…”

Aeg koos Jaanusega oli muhe, vahetu ja vaba. Kaasakiskuv ja inspireeriv oli kuulata ta mahlakaid lugusid… alates firma alguspäevadest kuni viimaste suurimate arenguteni. Sealhulgas näiteks, kuidas nad Brasiiliasse laienesid, mida peab Jaapani klientide puhul silmas pidama ja kuidas nad türklaste käest raha kätte said:)
Jaanus Paeväli Noppisin mõned terad, mida heameelega jagan:
* Kuidas te uusi kliente/piirkondi saate? - “Ärge alahinnake messe. Sa ei pea oma boksiga väljas olema. Aga kui Sa ei osta lotopiletit, siis sa ei võida ka.“
* Millega te eristute, kas hinnaga? - “Hinnad on sarnased, meie äris loevad rohkem pehmed väärtused. Kiirus, täpsus, Õige kaup, õiges kohas, õige hinnaga – mis peab vastama kliendi soovile. Õige hind ei ole muide odav hind.”
* Uusi turge on lihtne vallutada, kui toode pole transpordi pealt hinnatundlik. Muide, Tallinnast meritsi Jaapanisse on sama kulu mis Tallinnast autoga Moskvasse.
* Toote müügis on pakendil määrav tähtsus! Ja alati peab arvestama kultuurikeskkonda… ära ekspordi Matka vorsti Venemaale.. :)
* Alguses tuleb ka palju tuima ja nn.roppu tööd teha. Saatsime ööpäevas ca 300 faksi välja…
- ”Tahame teile faksi saata, võtke faks vastu!”
- “Ei saa”
- “Miks ei saa?”
- “Meil pole faksi…” :))
* Majanduskriis ei ole meid raputanud, Eesti moodustab meie toodangust vaid 5%. Pealgi – ega head kriisi saa lasta raisku minna :)
* Uutel turgudel on kodutöö väga oluline. Ja otsi – kohalikke eestlasi :)
* Ka toodete müügis on väga olulised väärtused
Te vaatate, et ma räägin teile siin nagu mingi koolitaja, aga see on tegelik elu ja see tötöab. Me koolitame oma inimesi palju… et nad oskaksid klientidega veinist rääkida, et nad oskaksid Dubaisse messile minnes peamisi kohalikke viisakusväljendeid, teaksid kuidas hiinlastega suhelda…kuidas jaapanlaselt visiitkaarti vastu võtte. See ei ole pugemine. Pugemine on odav, klientidega tuleb osata suhelda lugupidamisega.
Jaanus2
* Kui panna rõhk hinna peale, jäädki Sa ainult hinda müüma. Midagi rohkemat sa ei saa.

Hind ja kaup teevad vaid “ost-müük” suhte. See ei ole kliendisuhe.


Oluline on õppida, mis aitab Sinu inimestel suhelda ostjatega, tarnijatega. Ja seda kohe elus rakendada. Sest kes palju treenib, saab vaid heaks treenijaks. :)


Teine esineja, kes istus füüsiliselt Tartus, oli Tõnu Runnel.  Tal olid meile tarkuseterad kelmikalt ilmekatele presentatsioonislaididele kokku nopitud, mida ta siis vaba elustiiliga harjunud IT-ettevõtjale omase inimliku lihtsuse, eheduse ja humoorikusega jagas.
Nii pikka nimekirja ma Tõnu loost endale kõrva taha ei kirjutanud, aga mõned siiski:
*tänu Edicy-sarnastele täislahendustele põlevad hostingut (veebimajutust) pakkuvate firmade pirrud mõlemast otsast. Disaineridki teevad Edicyt kasutades oma klientidele veebilehti :)
* meie teenuse kuuhind on sama kui bussipilet tööle. 6 Euri kuus.
* Algul tuleb palju klienditööd teha. Aga kui see on 1h=10EUR (utreeritult), siis teenuse ehitamisel 1h=0 Eur – EUR
Edicy1
* Kui E-toode on valmis, võib ta lõpuks võtta väga vähe aega. Teenin rohkem raha ja kulutan vähem aega :) * Kui palju oled oma elu lihtsustamiseks nõus loobuma? Nt. 10 kuu jooksul?
JCIÄrifoorum Suured tänud taas Olavile, kes Ärifoorumi ette võttis ja ära tegi. Suured tänud ka Priidule, kes lõi videosilla Tartu ja Tallinna vahele!
Nii et sama üritus toimus samal ajal kahes kohas ja taas sai tõeks G.B.Shaw mõttetera, mis meie veebilehel juba mõned aastad (Raini presidendiaastast alates?) meie tegevust ilmestab.

Modifitseeritult kõlaks see nii: “Kui sul on õun ja mul on õun ning kui me vahetame neid õunu, siis jääb nii sulle kui mulle üks õun. Aga kui teil on esineja ja meil on esineja ning me vahetame neid esinejaid läbi videosilla, siis on meil mõlemal kaks esinejat." :)

Meie päralt olnud TTÜ ruum oli rahvast täis. Nii teiste kodade liikmeid kui TTÜ magistrante. Küsimus tekkis ainult, et kus Toompea koja rahvas oli?? Meie hulgast oli peale allakirjutanu esindatud veel vaid Rain, Ando, Paavo ja Inga... Olavi ja Priit ei lähe arvesse, nemad olid korraldajad :)
Minu meelest ei ole Ärifoorum ainult ettevõtjate pärusmaa. See laiendab silmaringi ja igaüks kes soovib saab enda jaoks siit midagi kõrva taha panna.

Muljetas Siki

1 kommentaar:

Olavi E. ütles ...

Tänud Sulle kirja panemast! Siit on nii mõndagi noppida.

Tõnu ettekandest oli tegelikult see aja müümise kohta väga oluline point, mis käib väga paljude tegevusalade kohta.

Nimelt, kui Sa müüd oma aega (olgu see siis programmeerimine, konsultatsioon, teatud määral ka JCI-le armas koolitamine vmt), siis sead Sa end mingil määral lõksu. Kasvatades aja hulka, mida müüd, kasvavad samaväärselt ka palgakulud. Töötunnile jääb alati mingi fikseeritud hind.

Veebitoote puhul tuleb küll alguses rohkem tasustamata aega sisse panna, kuid tulemuseks saab olla Sinust sõltumatult elav toode, mille töötunni hind võib olla alates nullist kuni lõpmatuseni.

Ehk nagu Tõnu ütles, siis kui teed viletsalt, siis 0.-, kui facebooki teed, siis rohkem kui pangakontole mahub :)

Loodan, et järgmine kord olete jälle kohal kui meil põnevad inimesed külas! Nagu näed, siis ei ole ka alust karta, et neid kahte tundi sisustavad vaid kuivad numbrid :)