esmaspäev, 10. september 2007

Multitwinning Stockholmis, 7-9.09.07

7-9 Septembril toimus Stockholmis multitwinning, JCI Stockholmi eestvedamisel. Kohale oli tulnud kodalasi Londonist, Mariehamnist, Helsinkist, Toompealt, Halmstadist ja loomulikult Stockholmist. Toompea koda esindasid sel tähtsal üritusel Kadi ja Ando.

Twinninglaste peastaabiks oli valitud vana aurulaev Rygefjord, mis seisis ankrus Stockholmi kesklinnas, otse raekoja vastas. Reedene pealelõuna algaski siis kohalejõudnud kodalaste omavahelise tutvumisega laeva hubases messiruumis.

Sellele järgnes väike ekskursioon Stockholmi vanalinnas. Selgus, et Stockholm on üsna kosmopoliitne linn, seal leidus mõni nurgake iga kohaletulnud twinningkodalase maa kohta. Meile siis näidati suure uhkusega maja, kus asub Stockholmi Eesti Kool. Ekskursioon viis meid lõpuks välja restoranini Sjätte Tunnan, mis oma olemuselt meenutab meie Olde Hansat. Seal pakuti meile siis erinevaid keskaegseid roogasid nagu küpsetatud ja grillitud liha ning kala. Joogiks oli mõdu ja söömiseks kasutasime oma sõrmi ning lusikat, kuna kahvlit keskajal veel ei tuntud :-)

Laupäevaks oli planeeritud laevasõit läbi arhipelaagi ning sihtkohaks oli Grinda saar. Tibutas vihma, kuid meid see eriti ei häirinud... et sõit lõbusamalt läheks, jaotati kohalviibijad 4 rühma ning võeti üksteisega mõõtu viktoriinis. Kui aega üle jäi, siis imetlesime veeääres lösutavaid ilusaid punaseid eramuid, kus igaühel ka oma paadisild ning saun otse vee ääres.

Grinda saarel jäkus võistkondade vaheline mõõduvõtt, erinevate ülesannetega nagu pärja punumine, esemete otsimine, küsimustele vastamine jne. Kui lõpuks kõht heledaks hakkas minema, sai ka söök valmis. Meile pakuti traditsioonilist rootsi kesksuvist einet, mille põhikomponent oli heeringas erinevates marinaadides. Lisaks pakuti veel kartulit, peeti, salatit ja joogiks loomulikult akviti. Lauldi ka rootsikeelseid laule ja mängiti ringmänge.

Pärastlõunal sõitsime laevaga tagasi Stockholmi, saime veidi puhata ja juba ootas uus üritus- Nobeli Preemia Õhtusöök. Asukohaks oli valitud kohalik Mustpeade Maja. Gala oli pidulikult väljapeetud- härrad smokingis ja daamid õhtukleitides. Oma kohalolekuga austas meid ka kaheksakümnendates eluaastates härrasmees, Rune Hagbarth, kes oli Stockholmi koja üks asutajatest eelmise sajandi 50-tel aastatel.

Õhtu naelaks oli “Nobeli Preemiate” väljajagamine. Osutus, et kõik kes olid päeval osalenud võistkondlikus mõõduvõtmises, said tänutäheks kaela kuldse shokolaadist medali ja kätte diplomi, vastavalt erialale, milles võistkond eriti silma paistis- nagu meditsiin, keemia, füüsika... :-)

Pidu jätkus kohalikus ööklubis “The White Room”, mille omanikuks on Dr Alban...teda me seal küll ei kohanud, kuid pidu oli sellegipoolest broo...

Pühapäeva hommikul kiiret ei olnud. Sai rahulikult magada, süüa hommikust ja siis metroo ning bussiga lennujaama sõidetud. Tagasiteel leidsime Kadiga, et oli tore üritus!
...seda arvasid ka teised- allpool oleval pildil on JCI Helsinki president Petri tõstnud tunnustavalt oma pöidla püsti :-)